Slika škole
"S knjigom u ruci"

U srijedu, 7.6.2017. godine imali smo susret s piscem Hrvojem Kovačevićem.

Hrvoje Kovačević nam je otkrio mnoge svoje tajne. Saznali smo da su njegove knjige napisane prema događajima iz stvarnog života. Prva knjiga koju je napisao zove se Tajna ribljeg oka. Tu knjigu je pisao godinu dana i jako se namučio pišući ju. Mi, četvrtaši, pročitali smo Tajnu mačje šape, Tajnu ribljeg oka i Tajnu zmajeva vrta. Knjige su zanimljive, pune pustolovina i tajni.

Književnik je posjetio i učenike u Područnoj školi. I njima je ispričao tajne o svom djetinjstvu, školovanju, pisanju i planovima za buduće stvaranje.

Nakon susreta učenici su dobili autograme i fotografirali se sa gostom.


Četvrtaši & školska knjižničarka

Povodom obilježavanja Svjetskog dana poezije u našoj knjižnici „Mali čitači“ čitali su pjesmice hrvatskih pjesnika koje su sami odabrali. Zvonimir Balog i Luko Paljetak bili su najviše čitani, a pjesmica S matematikom vodiš boj nam se najviše svidjela. Slobodno zavirite u Balogovu zbirku Ljubav za početnike, možda vam pomogne u rješavanju matematičkih ili ljubavnih problema.

„Poezija je ono što se sanja,

ono što se zamišlja,

ono što se želi,

i ono što se često dogodi.

Poezija, to je stvarnije i korisnije ime života“

(J. Prevert)


„Mali čitači“ & Školska knjižničarka

U petak, 31.3. 2017. godine, u kinu Tuškanac u Zagrebu održala se završnica nacionalnog projekta „Čitajmo zajedno – čitajmo naglas : zaboravljene knjige“.

O samom projektu i načinu na koji se provodio u našoj školi bili ste izvještavani na web stranici škole i na panou školske knjižnice. Samo ću istaknuti da su u projektu sudjelovala 1 023 učenika iz cijele Hrvatske, a svi s istim ciljem: čitati zajedno, naglas jednu zaboravljenu knjigu. Učenici 3.a čitali su Lovrakovu zbirku pripovijedaka „Dobra oluja“, učenici 3. b Kušanov roman „Lažeš, Melita“, a učenici 3.c Kušecov roman „Mama, tata i ja“.

Projekt nije natjecateljskog karaktera, već su učenici morali na što atraktivniji način predstaviti knjigu koju su čitali. Učenici 3.a zajedno sa učiteljicom Renatom osmislili su radio – emisiju Dobra oluja u kojoj je novinar - učenik Luka Korman intervjuirao Matu Lovraka – učenika Roka Jakovića. Učenici 3. b izradili su mapu likova (crtži i opisi likova), a prezentirale su je Gracija Kačavenda i Ema Tomić. Učenici 3. c odabrali su Sarinu pjesmicu Mama, tata i ja , a Sari je u recitiranju pomogao Andrija Đurđević.

Jako me veseli što su naši učenici bili su zapaženi i pohvaljeni na završnici projekta i što smo čitali zajedno, i usput se dobro zabavili.

Vaša školska knjižničarka

Projekt učenika trećih razreda „Čitajmo zajedno – čitajmo naglas: zaboravljene knjige“ je završen. Čitali smo zajedno, naglas zaboravljene knjige: „Dobra oluja“, „Lažeš, Melita“ i „Mama, tata i ja“. A tko nam je sve, osim knjižničarke, čitao, pogledajte u galeriji fotografija. Uskoro slijedi izvješće sa završnice projekta i dojmovi učenika.


Vaša školska knjižničarka

Svjetski dan pripovijedanja (20.3.) obilježili smo slušajući „Lutku od soli – priče širom vremena i svijeta“. „Lutka od soli“ je CD-e sa snimljenim bajkama koje govore o pet temeljnih vrlina: istini, ispravnom ponašanju, miru, ljubavi i nenasilju.

opširnije ...


Vaša školska knjižničarka

Pronaći knjigu na polici uz pomoć signature te pronaći informaciju u referentnoj zbirci- bili su zadaci petaša i sedmaša u našoj školskoj knjižnici.

Zadaci su samostalno, i uz moju pomoć, uspješno obavljeni. Posebno me veseli što, nakon održanog sata, naučeno učenici i primjenjuju – samostalno pronalaze obaveznu i izbornu lektiru te svoje slobodno vrijeme provode otkrivajući što se sve nalazi na policama knjižnice. Vjerujem da će koristiti referentu zbirku i u svrhu proširivanja znanja.

Vaša školska knjižničarka
„Mali i Veliki knjižničari“

Tehnike čitanja i razumijevanje pročitanog bitan su preduvjet uspješnosti školskog učenja. Školska knjižnica svojim aktivnostima nastoji kod učenika potaknuti želju za čitanjem, razviti čitateljske navike, ali i pružiti pomoć u svladavanju teškoća u čitanju.

I ove školske godine naša školska knjižnica provodi satove poticanja i vježbanja čitanja s "trećašima". Učenici samostalno biraju tekstove, priče i autore koje će čitati. Čitaju zajedno, individualno, na glas, tiho, „u sebi“, jedni drugima. Nakon čitanja slijede različiti stvaralački zadaci, kvizovi, pismene vježbe, razgovori o knjigama, igre.

opširnije ...

Vaša školska knjižničarka

Konačno je stigao i taj dan. Đaci prvaci postali su članovi naše školske knjižnice. Dobili su članske iskaznice i posudili su prvu knjigu u školskoj knjižnici. Naučili su što knjige vole i ne vole, a školska knjižnica i ja vjerujemo da će posuđene knjige čuvati, čitati i vratiti ih na vrijeme.

Vaša školska knjižničarka

U petak, 9.12.2016. godine u školskoj knjižnici održano je školsko natjecanje u znanju i kreativnosti „Čitanjem do zvijezda“. Cilj natjecanja je potaknuti učenike na čitanje s razumijevanjem, na timski rad i organizirano i smisleno provođenje slobodnog vremena. Tema ovogodišnjeg natjecanja je „Ljepota različitosti“, a u kvizu znanja učenici su odgovarali na pitanja iz sljedećih knjiga:

1. Miro Gavran: Zaboravljeni sin ili anđeo iz Omorine

2. Zoran Pongrašić: Gumi-gumi ili djevojčica koja je preskočila nebesa

3. Damir Miloš: Bijeli klaun.

U natjecanju su sudjelovali: Leda Varžić (5.a), Tony Benko (6.a), Izabela Herceg (6.c) i Andrijana Vučilovski (8.a). Učenici su odlično riješili test, ali, nažalost, samo troje učenika ide na županijsko natjecanje koje će se održati u veljači 2017.

Pohvaljujem sve sudionike natjecanja jer su u vrlo kratkom vremenu, uz školske obaveze i čitanje redovne lektire, pročitali tri opsežnija dječja romana i redovito dolazili u knjižnicu na pripreme u želji da spoznaju ljepotu različitosti.

Ledi, Tony-i i Andrijani želimo puno uspjeha i sreće na županijskom natjecanju.

Vaša školska knjižničarka

Posljednjeg dana Mjeseca hrvatske knjige održao se susret s književnicom Nadom Mihaljević. Susretu su prisustvovali učenici drugih i trećih razreda. Na početku susreta učenici trećeg a izveli su mali skeč iz Nadinog romana. Književnica je predstavila svoje romane Gospodar šećera, Junaci prašnjavoga tornja, Gospodar šećera koje možete posuditi u našoj školskoj knjižnici. Najviše je govorila o knjizi Anđeo plišanih igračaka za koju je dobila nagradu „Grigor Vitez“. Učenicima je pročitala ulomak iz te knjige, a onda odgovarala na zanimljiva dječja pitanja. Za kraj lijepog i mudrog druženja učenici drugog i trećeg c obradovali su našu gošću poklončićima koje su sami izraditi i napisali.

Vaša školska knjižničarka

Mjesec hrvatske knjige obilježili smo i u našoj maloj područnoj školici. Ovaj put svi učenici zajedno, družili su se sa mnom i knjigama. Ušavši u razred jako sam se iznenadila. Dočekao me mrak, upaljene svijeće, jastučići, dekica… „Aha – vrijeme je za bajku!“ – pomislila sam. Nakon odslušane Grimmove bajke Kralj žabac, razgovarala sam s učenicima zašto je čitanje važno i zdravo. Učenici su uspješno otkrili koji to put mora prijeći knjiga da bi stigla čitateljima u ruke. I u đačke ruke stigle su priče Sanje Polak pa smo ih čitali naglas, a pročitano provjerili kvizom. I na kraju se, držeći se za knjige, fotografirali.

Vaša školska knjižničarka

Čitali smo njegove stihove, ilustrirali motive pjesama, igrali se njegovim zvijezdama, travama, vodom i školom.

ZVONIMIR BALOG (Sv. Petar Čvrstec kod Križevaca, 30. svibnja 1932. – Zagreb, 2. studenoga 2014.) smatra se osnivačem suvremene hrvatske dječje poezije. Po zanimanju je bio učitelj. Napisao je velik broj knjiga poezije i proze za djecu i odrasle, a njegova djela prevedena su na devetnaest jezika. Njegov je pjesnički izraz vrlo osebujan i različit od svih drugih pjesnika, blizak djeci, duhovit i humorističan. Dokazao je nepresušnost svog pjesničkog nadahnuća. Osvojio je gotovo sve postojeće književne nagrade, a dobio je i međunarodno priznanje – našao se na časnoj listi IBBY uz najpoznatije svjetske pisce. Uspomeni na Baloga pridružujemo se ovom pjesmom:

S MATEMATIKOM VODIŠ BOJ

KAKO GOD RAČUNAO,

KAO REZULTAT ISPADA

NJEN KUĆNI BROJ.

A ŠTO SE TIČE PISMENIH SASTAVA,

ZALUDU TI SVA BUBANJA I NASTAVA,

NA NJENO IME SVEDENO JE

TVOJE PISANJE

KAD UMJESTO PREDAVANJA

SLUŠAŠ NJENO DISANJE.

Vaša školska knjižničarka

U Mjesecu hrvatske knjige naši prvašići su se upoznali sa prostorom školske knjižnice i sa mnom, školskom knjižničarkom. U razgovoru s njima saznala sam da dosta njih ne doručkuje ujutro pa je moja potraga za pričom završila vrlo brzo. Svojim gostima pročitala sam priču hrvatske književnice Željke Horvat Vukelje Zdenko slovojed. Nakon čitanja priče govorila sam prvašićima o važnosti doručka prije no što krenu na nastavu, u protivnom ostaju bez snage i počinju im se događati čudne stvari, kao i Zdenku. Doručak jer najvažniji obrok i ne treba ga preskakati, zaključili su prvašići.

A naši sedmaši, iako su možda već zaboravili svoje prvo upoznavanje sa školskom knjižnicom, nisu zaboravili pravila posudbe i kako na polici pronaći knjigu za lektiru. Stoga, su u potrazi za knjigom krenuli korak više – upoznali su se sa Univerzalnom decimalnom klasifikacijom i samostalno i uz moju pomoć pretraživali znanstveno-popularna i stručna djela. Školska knjižnica je mjesto gdje se učenike uvodi u svijet knjige i čitanja. Vjerujem da će im naučeno pomoći u otkrivanju raznolikog svijeta literature.

Vaša školska knjižničarka

Na Dan školskih knjižnica, već tradicionalno, našu školsku knjižnicu posjetila su djeca Dječjeg vrtića Cvrkutić.

Djeca jako vole bajke jer nestvarni događaji u bajkama odgovaraju njihovoj specifičnoj psihologiji. Naime, za malo se dijete svijest o stvarnim događajima sastoji u minimalnom dijelu od iskustva, a u velikoj mjeri od mašte. U bajci dobar dobiva ljubav i sretan život, a zločest nesreću i kaznu. Time dijete zadovoljava duboku potrebu za ispunjenjem pravde. Sretan završetak u bajci ohrabruje dijete da upozna svoje osjećaje, nosi se s njima i pomaže mu na putu odrastanja. Zato za najmlađe uvijek biram bajke. Ovaj put odabrala sam Grimmovu bajku Kralj žabac ili željezni Heinrich koja ističe koliko je važno održati dano obećanje. Usredotočeno, napeto, s čuđenjem i divljenjem naši mališani slušali su tijek radnje, a upravo ta zainteresiranost nam pokazuje pravu odgojnu vrijednost i primjerenost bajki za djecu. Nakon slušanja družili smo se s lijepim ilustracijama iz knjiga bajki i slikovnica.

Bajke su dio djetinjstva, a želimo li potaknuti dječju kreativnost treba im čitati i pričati bajke.

Vaša školska knjižničarka

I ove školske godine, na Dan školskih knjižnica, započeli smo s projektom "Čitajmo zajedno – čitajmo naglas: zaboravljene knjige."

Cilj projekta je zajedničko čitanje naglas, čitanje knjiga koje su u našem knjižnom fondu, ali nisu u obaveznoj lektiri. Učenici trećeg a čitaju Dobru oluju – zbirku priča u kojima je glavni junak Marko Matić, u kojem nije teško prepoznati samog autora Matu Lovraka. Učenici trećeg b uživaju u dječjem romanu Lažeš, Melita koji ne govori o njihovoj učiteljici Meliti, već o djevojčici koja smatra kako nema ništa loše u tome ako odluči da neće govoriti istinu. Učenici trećeg c odabrali su Kušecov roman o prijateljstvu, ljubavi, ljudima i obitelji - Mama, tata i ja. Prvi sat čitanja započela sam ja, školska knjižničarka, a na sljedeći sat čitanja učenici su pozvali mame i stariju braću. Projekt nije natjecateljskog karaktera, već će učenici na završnici predstaviti pročitanu knjigu. Na koji način, ovisi o njihovoj mašti, želji i kreativnosti. O tome ćemo pisati kad pročitamo zaboravljene knjige i osmislimo predstavljanje.

Vjerujemo da će ovaj projekt bar malo potaknuti učenike na čitanje, a sigurna sam da ćemo se usput dobro zabaviti i još bolje upoznati.

Vaša školska knjižničarka

Učenici drugog c razreda posjetili su školsku knjižnicu.

Još u prvom razredu naučili su posuđivati knjige i samostalno se orijentirati u knjižnici pa smo ovaj sat posvetili dječjim časopisima.

"Jučer sam sa svojim razredom bila u knjižnici. Razgovarali smo o dječjim časopisima. Naučila sam što je naslovnica i da časopisi izlaze jednom mjesečno i imaju svoj broj. Saznala sam da možemo u knjižnici svaki dan čitati časopise. Oni su korisni za učenje i zabavu. Sa časopisima možeš ispuniti svoje slobodno vrijeme. Najviše mi se svidjelo kad sam rješavala mozgalice i križaljke u Prvom izboru. Bilo je super!"(Matija, 2.c)

Čitanje važno za razvoj svakog djeteta. Potrebno je svakodnevno poticati djecu da više čitaju. Dječji časopisi su pravi izbor koji pomaže djeci da lakše zavole čitanje i čitajući uče i zabavljaju se!

Vaša školska knjižničarka

"Mali i Veliki" potpuno su zavladali školskom knjižnicom. Svakodnevno sudjeluju u radu školske knjižnice. Posuđuju knjige, slažu ih na police, uređaju panoe, žigaju knjige, lijepe datumnike, pospremaju knjižnicu. Uvijek paze na red i mir u knjižnici. Vrijedni su, kreativni i odgovorni. U Mjesecu hrvatske knjige sudjeluju u dva projekta. "Mali" čitaju zajedno zaboravljene knjige na glas, a "Veliki" će čitajući pokušati postati zvijezde. I jako su složni. Pomažu jedni drugima, jedni uče od drugih, a zahvaljujući njima knjižnica je postala i mjesto druženja i "susreta". "Velike knjižničare" već poznajete - Andrijana, Viktorija, Ema, Lorena, Iva, Marta T., Izabela, Dora, Danijel, Marta O., Larisa, Greta, Dominik.

Red je da upoznate "Male" knjižničare – Gita i Ivan, Žana, Sara S., Dora, Sara B., Adriana, Maja, Sevsen i Sara G.

Naša knjižnica i ja jako smo sretne što su uvijek tu.

Vaša školska knjižničarka