Slika škole
"S knjigom u ruci" 2018. / 2019.

„Naša mala knjižnica“

U projektu „Naša mala knjižnica“ naši trećaši upoznali su slovenske, litvanske i hrvatske autore i ilustratore za djecu c ciljem poticanja kreativnog čitanja i promicanja čitalačkih navika. Knjige Kako je Oskar postao detektiv, O zecu koji se volio smijati, Čarabaralo i Lijenozemska su pročitane, a različite aktivnosti temeljene na sadržaju knjiga u kreativnim knjižicama su riješene. Na završnom satu učenici su odigrali igru asocijacija i kviz znanja o pročitanim knjigama. Svoje mišljenje o projektu učenici su izražavali pomoću simbola, crteža ili poruka.

Projekt im je bio zanimljiv, zabavan, naučili su da nije lijepo biti lijen i da treba puno čitati. Posebno im se svidjelo čitanje uz svijeće i čaj. Željeli bi i sljedeće školske godine sudjelovati u ovom projektu pa vjerujemo da će našoj školskoj knjižnici i sljedeće godine društvo praviti „Naša mala knjižnica“.

Vaša školska knjižničarka

„Mali čitači“

Tijekom školske godine svakog četvrtka učenici 2. c razreda, koji su imali teškoće u čitanju, redovito su dolazili u školsku knjižnicu i vježbali čitati. Čitali su kratke priče, igrokaze, zagonetke, pjesme i stripove. Osim čitanja s razumijevanjem, vježbali su i usmeno i pismeno izražavanje.

Vježbe čitanja su se isplatile jer su savladali sve faze čitanja i postali su „Mali čitači“. Učiteljica Snježana i ja, knjižničarka, uručile smo im pohvalnice za njihov trud i aktivnost. I nije samo njima to bio poseban dan, već i meni. Mali čitači iznenadili su me poučnim igrokazom o knjižnici i knjigama. A najviše me razveselilo pitanje: „Hoćemo li i sljedeće godine čitati u školskoj knjižnici?“

Odgovor znate.

Vaša školska knjižničarka

„Na krilima bajke“

Projekt „Na krilima bajke“ provodila sam s učenicima 2. a i c razreda, dok su se ostali prvašići i drugašići uključivali u projekt povremeno. Cilj projekta je bio razvijanje ljubavi prema čitanju i bajkama, poticanje dječjeg razvoja, posebno emocionalne inteligencije i odgojne komponente te razvijanje slobode pričanja i prepričavanja doživljenog u bajci.

Učenicima sam pripovijedala i čitala bajke, a jednu bajku su slušali kao zvučni zapis. Nakon slušanja, izražavanja dojmova i interpretacije bajke učenici su kroz stvaralački rad isticali vrijednosti bajke i odgojne komponente (osobine likova) te ih povezivali sa svakodnevnim situacijama. Svjetski dan pripovijedanja obilježili smo izložbom učeničkih radova na panou školske knjižnice. U završnici projekta pomoću igre asocijacije učenici su se prisjetili svih likova, događaja i poruka iz bajki. Što su naučili o dobroti, darežljivosti, pomaganju i urednosti pokazali su usmenim izlaganjem i vizualnom potvrdom.

Svoje dojmove o projektu učenici izrazili su simbolima, crtežima i porukama koje govore da im se projekt svidio, da su naučili nešto novo i da bi željeli u njemu sudjelovati i sljedeće godine. Veselim se novim bajkama, susretu s učenicima u novoj školskoj godini i ostvarenom cilju projekta.

Vaša školska knjižničarka

Malo o Svjetskom danu poezije

Utorak je. Ali ne običan utorak. Danas nas je posjetio Vladimir Šuk, naš oroslavski pjesnik. Zajedno smo slavili Svjetski dan poezije. Naš gost nam je čitao svoje pjesme. Jedna pjesma je bila o mačku i mišu. Napisao je mnogo lijepih pjesama. I mi smo njemu pročitali pjesme koje smo obrađivali u knjižnici. Imali smo vremena i za pitanja. Saznali smo puno o njegovom djetinjstvu, školovanju i da se bavi slikarstvom. Baš me zanima kakve je slike naslikao. Na kraju smo se počastili ukusnim čajem. Pjesnik Vladimir nam je poklonio svoje autograme, a knjižnici svoje zbirke pjesama.

Luka Šimunović, 4.a


Dana 21. ožujka obilježili smo Svjetski dan poezije. U našoj školskoj knjižnici mi, „Velike knjižničarke“, obilježile smo ga tako što smo spajale razbacane stihove u pjesme. Neke od nas su uspjele složiti svoju verziju i pjesma nije izgubila smisao. To nas je razveselilo. Neke su složile pjesmu u originalu. Iako smo morale puno razmišljati, kombinirati, paziti na rimu, naši dojmovi na kraju sata bili su jako ugodni. Pomagale smo jedna drugoj, smijale se i brzo nam je prošao sat. Priznajemo - nismo očekivale da će nam taj zadatak dati toliko muke.

Ema i Gracija, 5. r.


Svjetski dan poezije obilježen je i u 2. b razredu. Učenici su iz dječjih časopisa čitali naglas pjesmice na kajkavskom i književnom jeziku, o ljubavi, životinjama, proljeću, prijateljstvu i igri. Svi čitači nagrađeni su velikim pljeskom.

Vaša školska knjižničarka

Obilježen Međunarodni dan sigurnijeg interneta

Na satovima razrednih odjela i u školskoj knjižnici obilježen je Međunarodni dan sigurnijeg interneta s ciljem poticanja i promicanja sigurnijeg ponašanja učenika na internetu i odgovornije upotrebe mobilnih uređaja. Učenici svakodnevno koriste internet, ali još uvijek ne znaju ili ne brinu dovoljno o internetskoj sigurnosti te im se ponekad na internetu dogode ružne stvari. Stoga su im razrednici podijelili brošure Kako se zaštititi u svijetu interneta i mobilnih telefona u kojima će saznati sve o online opasnostima i kako se zaštiti.

U školskoj knjižnici učenici su izradili pravila za sigurniju upotrebu interneta „Igraj fair play i zaštiti se“, saznali koje im još knjige i priručnici mogu pomoći, s kime razgovarati i kome se obratiti u slučaju nasilja na internetu.

Da vam se ne bi dogodile ružne stvari kao Gizmu ili da vas ne maltretira neka „Katarina“ (kao u knjizi „Haj, ja sam online“; obavezno pročitajte knjigu i proučite prezentaciju!)

POŠTUJTE PRAVILA PONAŠANJA I U SVIJETU

MOBITELA I INTERNETA

KAO I U SVAKODNEVNOM ŽIVOTU!

Vaša školska knjižničarka

„Od padobrana do…svile“

Na Svjetski dan izumitelja 9.11.2018. godine „Hrabri kreativci“ započeli su svoj projekt „Od padobrana do…“ u kojem su istraživali Fausta Vrančića i njegove izume. Istraživački rad poslužio im je u likovnoj radionici u kojoj su oslikavali svilu. Za kreativce je bilo pomalo zastrašujuće naći se pred komadom čiste, bijele svile. Ali, hrabro su zategnuli svilu, učvrstili ju na okvir i prenijeli uzorke na svilu. Preko uzoraka crtali su omeđivačem tj. kontur-pastom koja služi za zadržavanje boje i rastavljanje jedne boje od druge. Sušilom za kosu „učvrstili“ su omeđivač i nakon toga započeli bojati svilu. Rad sa svilom zahtijevao je puno strpljena, ali je isto tako dao ogromno zadovoljstvo što dokazuju dojmovi kreativaca o ovoj avanturi oslikavanja.

Vaša školska knjižničarka

Neobična prometala

„Pronaći Lijenozemsku nije baš ni tako komplicirano, s druge strane, nitko ne kaže na kojoj strani svijeta je treba tražiti. Prometnim znakovima ne treba previše vjerovati, jer oni te mogu još više zbuniti. Ipak, nije toliko važan smjer koji ćeš odabrati, već odgovarajuće raspoloženje. Zato je bolje da legneš, duboko udahneš, sklopiš oči…i kreni na sve četiri strane svijeta.“ (Ulomak iz knjige Lijenozemska)

Potaknuti pročitanom knjigom i naši trećaši duboko su udahnuli, sklopili oči i zamislili prometala kojima bi otputovali u Lijenozemsku. Za put im trebaju neobična prometala jer Lijenozemska je neobična zemlja. Svoje misli dočarali su neobičnim oblicima i veselim bojama.

Vaša školska knjižničarka

„Naša mala knjižnica“

U Mjesecu hrvatske knjige učenici trećih razreda uključili su se u međunarodni projekt „Naša mala knjižnica“ koji organizira nakladnik Ibis grafika. U projektu se predstavljaju knjige nagrađivanih autora Slovenije, Litve i Hrvatske kroz čitanje djela, radionice i zabavne aktivnosti koje razvijaju maštu, kreativnost i potiču na čitanje.

Mi se jako volimo smijati pa smo za prvo čitanje odabrali knjigu O zecu koji se volio smijati. Napisao ju je klasik hrvatske dječje književnosti Grigor Vitez. Nakon čitanja rješavali smo zadatke u kreativnoj bilježnici, a knjižničarka nas je prijavila u izmjenu knjižnog junaka s drugom školom. Kreativne autorice naših zečića, Rebeka, Katja i Ena, zajedno sa trećašima, napravile su tri zečića od čarapa, riže i raznih ukrasa. Knjižne junake razmijenili smo s učenicima drugog razreda iz Čakovca. Dok mi čitamo Lijenozemsku i Kako je Oskar postao detektiv, naš gost trenutno se nalazi kod Valerije i upoznaje njezinu obitelj i prijatelje. Vjerujemo da mu Valerije čita svoje priče, a Larisa jedva čeka da ga ugosti u svom domu.

Toliko za sada. Uskoro se javljamo sa novo obavljenim zadacima! Želite li upoznati književna djela iz projekta dođite u knjižnicu ili nas posjetite na satovima čitanja. Ulaz je slobodan!

Trećaši&školska knjižničarka

Mjesec knjige i knjižnice

Još jedan Mjesec hrvatske knjige i Mjesec školskih knjižnica je iza nas.

Osim klasičnih nastavnih satova: Put od autora do čitatelja, Kad lektira ne da mira, U potrazi za knjigom, Referentna zbirka, Online katalozi, Mreža i internet, Vježbamo čitati.., obilovao je zabavnim aktivnostima koje potiču maštu, kreativnost i potiču na čitanje. S radošću i velikim zanimanjem započeli smo s projektima: „Na krilima bajke“, „Naša mala knjižnica“, „Čitajmo zajedno - čitajmo naglas: zaboravljene knjige“ i „Čitanjem do zvijezda“. „Hrabri kreativci“ putovali su svijetom u radionici „Foto-safari“, istražujući znanstveno-popularnu literaturu, enciklopedije, atlase i ostale razne priručnike kojima raspolaže naša školska knjižnica. Posebno lijepe i dinamične satove knjižnica je provela u društvu s pravšićima i mališanima iz Dječjeg vrtića „Cvrkutić“. U čitanju uz čaj uživali su i učenici naše područne škole.

U čitanju uživat ćemo i dalje jer čitanje je važno, a „Knjige su melem za dušu i izvrstan (ali, nažalost, ponekad zaboravljen) izvor zabave.“

Vaša školska knjižničarka