Slika škole
ŠKOLSKI ŽIVOT 2015. / 2016.

Učenici drugih razreda u posjetu područnoj školi u Krušljevom Selu

U petak, 27.5., bio je sportski dan te smo odlučili pješice posjetiti naše prijatelje u područnoj školi Krušljevo Selo. Dok smo pješačili oko nas su bile šume, livade, oranice i poljsko cvijeće. Uz pjesmu i puno veselih priča brzo smo stigli do škole. Domaćini su nas jako lijepo ugostili. Pokazali su nam svoje učionice, lijepe panoe, kuhinju i veliko igralište. Zajedno smo se igrali nogomet, graničara i drugih zanimljivih igara u prirodi. Na kraju su nas čak počastili i sa sladoledom. Zahvalili smo se, lijepo pozdravili i krenuli, naravno, pješice prema svojoj školi. Bilo nam je vruće, ali kapa je štitila glavu, a voda spašavala od žeđi.

Još jednom se zahvaljujemo učenicima i učiteljici Korneliji, a i dragoj kuharici Vesni na krasnom gostoprimstvu.

Lorena Cukovečki, 2.a

Mali gosti

Tijekom prošloga tjedna od 2.5. do 5. 5. našu školu posjetili su naši budući učenici.

Bili su to polaznici Male škole Dječjeg vrtića „Cvrkutić“ njih ukupno 57.

Posjetili su učenike četvrtih razreda koji su ima organizirali male priredbe. Budući prvašići već su znali pjevati i plesati pa je sve proteklo u veselju i igri.

Vesna Ptiček

Edukativne radionice u drugim razredima

Radionica o svjetlosti i bojama -Udruga "Korak do znanosti" , 15.4.

Kao što nam je Karla rekla: ISTRAŽIVANJE + IGRA = UČENJE + ZABAVA

Učenici su na zabavan način naučili ponešto o svjetlosti i bojama. Shvatili su što je eksperiment i kako samostalno izvesti jednostavne pokuse. Učenici su se poigrali bojama i samostalno dolazili do zanimljivih zaključaka. Trenutne reakcije prilikom miješanja boja ih je najviše razveselila. Poput malih znanstvenika naučili su koristiti kapaljku i učionicu ubrzo pretvorili u mali laboratorij.

Učiteljica Renata Posavec

Legenda o črnem kipu

Danas se u našoj školi održala promocija slikovnice Legenda o črnem kipu. Promociji su prisustvovali učenici razredne nastave i učiteljica Suzana i Renata.

Autorica slikovnice je Anita Klemar, a ilustratorica Ana Kaić. Obje su učiteljice i rade u osnovnoj školi u Mariji Bistrici. Slikovnica je nastala na poticaj njihovih učenika. Legenda o črnem kipu je priča o nastanku crnog čudotvornog kipa u Mariji Bistrici. Prije same promocije autorice su pripremile kviz da vide što sve mi znamo o Mariji Bistrici i da naučimo ono što ne znamo. Za svaki točan odgovor učenik je dobio straničnik. Mihael, učenik drugog c razreda je sakupio najviše straničnika pa je dobio malu nagradu – licitarsko srce. Nakon kviza autorice su nam ispričale sve o nastanku priče i ilustracija, pogledali smo filmić o slikovnici, a najzanimljivije je bilo kad nam je Anita čitala ulomke iz slikovnice. Slikovnica je dvojezična, što znači da je pisana na književnom i kajkavskom, bistričkom jeziku, a ilustracije su jako lijepe i jednostavne.

Ovaj školski sat nam je baš bio super! Zadovoljio je našu dječju znatiželju, a školska knjižničarka vam poručuje: “Posudite slikovnicu u našoj školskoj knjižnici. Osvojit će vas svojom slikovnošću i kajkavštinom.“

Leona & Ema, 4.a

Dan hrvatske knjige

Povodom obilježavanja Dana hrvatske knjige školska knjižničarka organizirala je za učenike drugih i četvrtih razreda razgovor s književnikom Hrvojem Kovačevićem pa pročitajte što o susretu kažu naši mali drugaši.


Danas 25.4. u našu školu je došao poznati književnik Hrvoje Kovačević. Pričao nam je o svome životu i radu. Govorio nam je što ga je potaknulo da postane pisac, koju knjigu je prvu napisao i koliko knjiga je napisao. Rekao nam je koje tuđe knjige voli čitati i da mu kćer pročita ono što je napisao pa mu kaže što treba ispraviti. Bili smo sa 2.a i 2.b. Na kraju nam se svima potpisao u bilježnicu. Bilo nam je zabavno, postavljali smo mu puno pitanja i puno smo zanimljivih stvari naučili.

Sara Gorupec, 2.c

U ponedjeljak, 25.4.2016. u moju školu je došao Hrvoje Kovačević. S mojim razredom na susretu je bio i 2.a i 2.b razred.

S gospodinom Hrvojem pričali smo o njegovim knjigama. Postavljali smo mu razna pitanja. Susret je trajao jedan školski sat. Na susretu je bilo odlično.

Kada je zvonilo odjurio sam u knjižnicu posuditi Tajnu mačje šape Hrvoja Kovačevića.

Jan Kontak, 2.c

U školi smo imali susret s piscem Hrvojem Kovačevićem. Došao je u glazbenu učionicu, u ponedjeljak, 25.4. u 9:50 h. Pričao nam je o sebi, svom pisanju i prepričavao nam priče.

Rekao nam je da je rođen 1966. godine u Požegi. Puno njegovih priča počinju sa riječju tajna. Neke priče nam je prepričavao. Prepričao nam je: Tajna zmajeva vrsta, Tajna zlatnog zuba, Tajna graditelja straha. Tajna ribljeg oka je bila prva priča koju je napisao. Priču General Kiro miš je svaku večer pričao svojoj kćeri prije spavanja. Tu priču je već znao napamet i tada ju je napisao. Tajna graditelja straha je najstrašnija priča. Jednu od svojih knjiga dao je Željki Horvat-Vukelja da pročita.

Na susretu s piscem bilo mi je jako lijepo i zanimljivo. Drago mi je što nas je posjetio u našoj školi.

Marija Orsag, 2.c

Znanost na zanimljiv način...

Povodom obilježavanja Dana darovitih naše školsko dvorište na jedan dan pretvorilo se u pravu znanstvenu čaroliju...Park znanosti.

Naši učenici su kroz interaktivnu, edukativnu radionicu na zoran, zanimljiv i nadasve zabavan način mogli spoznati inače apstraktne zakonitosti fizike, a i neke psihološke zakonitosti. Na Glazbenoj ogradi svirali su u hodu na metalnim cijevima Beethovenovu Odu radosti, osvjedočili se da šapat možemo jasno čuti na udaljenosti od 30 metara posredstvom Zvučnog zrcala, a Spirala adaptacije im je priredila zanimljivu optičku iluziju.

Ovaj poseban doživljaj znanosti ne bi bio moguć da ove zanimljive eksponate nije osmislio i izradio naš sugrađanin i bivši učenik naše škole, Luka Veverec. Intervju

Učenici su bili oduševljeni viđenim, posebice jer su sve eksponate i ono što predstavljaju mogli doživjeti svim čulima.

S obzirom na pozitivne i oduševljavajuće reakcije učenika, učitelja, ali i interes roditelja koji su taj dan dolazili po svoju djecu, slučajnih prolaznika i naših malih vrtićanaca koji su također navratili kako bi vidjeli što se to zanimljivo događa u našem dvorištu, nadamo se da će ovaj hvale vrijedan edukativno-znanstveni projekt dobiti svoje stalno mjesto u gradu i na taj način obogatiti zelene površine grada, omogućiti našoj djeci, ali i odraslima, kao i svim gostima i slučajnim prolaznicima poseban, edukativan sadržaj koji zasigurno pridonosi i samoj popularizaciji znanosti.

Kako su naše učenice, članice novinarske grupe i njihova voditeljica lijepo primijetile, „... i Oroslavje bi moglo imati svoje zadarske Zvučne orgulje, ali na svoj način.“

U težnji da budemo društvo znanja, podržimo svaki korak koji nas tome vodi...

Anita Hledik, pedagoginja

Dojmovi učenica

Ovo je bio baš zabavan petak. Ispred naše škole bio je postavljen Park znanosti. Jako me je zanimao. Najviše mi se dopalo ono po čemu se svirala pjesma Oda radosti. Gospodin nam je pričao o tome kako nam on pokušava prikazati znanost kroz zabavu. Mogu reći da je u tome definitivno uspio. Željela bih da češće pred školom bude nešto ovako zanimljivo.

Leda Varžić, 4.b

18. 3. 2016. u našu je školu stigao Park znanosti. Park znanosti je jedan od zabavnijih parkova jer ono što se u njemu događa zvuči kao da se to zapravo ne može ostvariti. Sve su mi se stvari svidjele i mislim da bi bilo lijepo da to vide i druge škole. Isprva mi se činilo da mi se neke stvari priviđaju, kao primjerice krug u obliku spirale – izgledao mi je kao da je u 3D-u, ali kada su i moji prijatelji to tako vidjeli shvatila sam da je to zapravo tako. Mislim da bi ovakve stvari trebale više puta biti izložene.

Dora Beg, 4. c

U petak, 18. 3. 2016. Obilježili smo Dan darovitih. Na školsko dvorište dovezeni su neki izumi koje je napravio nekadašnji učenik naše škole. Svi smo se jako zabavili. Neki su svirali uvećani ksilofon, neki su šaptali, a neki ih slušali. Taj dan je svima u školi bilo zabavno.

Ema Mezdić, 4.a

Edukativne radionice u drugim razredima

Radionica puhanja stakla -Udruga "Stakleni svijet"

Druženje na radionici puhanja stakla održano je 8.ožujka za učenike drugih razreda. Cilj radionice bio je naučiti učenike kako postupati sa starim staklom i ukazati im na važnost recikliranja te odgovornog ponašanja sa staklenim otpadom. Učenici su mogli vidjeti izradu predmeta od stakla te na koji način i na kojoj temperaturi se staklo tali. Saznali su tko se prvi počeo baviti staklarstvom i gdje se održalo puhanje stakla. Spojem ekologije, tradicijske vještine i umjetnosti učenici su imali svakako edukativan doživljaj. Na kraju su, u tematskom kvizu, pokazali što su naučili.

Učiteljica Renata Posavec

"Na put oko svijeta s Josipom Mikulcem"

Ove školske godine učenici od 6.-8.r. koji pohađaju Izvannastavnu aktivnost Građanski odgoj i obrazovanje radili su na projektu "Na put oko svijeta s Josipom Mikulcem".

Cilj našeg projekta bio je istražiti, a zatim i kroz interaktivnu društvenu igru prikazati život Josipa Mikulca, gotovo zaboravljenog svjetskog putnika iz Krušljevog Sela koji je 1906.g, prije 110 godina, započeo svoje dvadeset osmogodišnje putovanje svijetom pješice. Tako smo željeli potaknuli interes za proučavanje zavičajne povijesti i oživljavanje sada već zaboravljenog našeg sumještanina, "svjetskog putnika" Josipa Mikulca- "The Globe Trottera".

više ...

Josip Franjo Mikulec - veliki avanturista, pustolov i svjetski putnik

Andrijana Tomić, prof.

Stop nasilju

U srijedu, 24.veljače 2016., u glazbenoj učionici naše škole održana je radionica „Stop nasilju“ povodom Dana ružičastih majica. Radionicu su vodile učiteljica Vesnica Kantoci i pedagoginja Anita Hledik. Tijekom interaktivne radionice članovi literarno-recitatorske skupine viših razreda izveli su metodom forum kazališta pet dramskih situacija u kojima se očituju najčešći oblici nasilja među djecom. Igranje uloga pružilo je sudionicima mogućnost da zamisle da se nalaze u nekim situacijama u kojima se trebaju ponašati na određeni način.

Nakon igranja uloga sa sudionicima su voditeljice prodiskutirale što se događalo, što je moglo biti drugačije, kako je moglo završiti, što smo naučili...U rješavanju problema, prikazanih tim scenama, sudjelovalo je po dvoje učenika iz svakog razreda. Najviše su se u tome istaknuli učenici nižih razreda. Na kraju radionice odlučili smo napisati poruke za sprečavanje nedopuštenog ponašanja među vršnjacima.

Osim što su učenici cijele škoke tog dana bili obučeni u ružičaste majice, ovom su radionicom pokazali da su protiv bilo kakvog nasilja.

Anamarija Pilarić, 7.a

Kako smo proslavili ljubav

S velikim zadovoljstvom vas želimo obavijestiti da je 5. b na satu Hrvatskoga jezika odradio još jedan uspješan projekt. Ovoga puta radi se o jednom „ljubavnom“ projektu. Nije to bio projekt zaljubljivanja, nego projekt u kojem smo htjeli proslaviti ljubav i reći svima koliko je ljubav važna. Valentinovo je iza nas, ali ljubav je stalno i svuda oko nas i zato ne smeta što smo ovaj projekt uspješno završili nekoliko dana nakon Valentinova.

Bilo je jako lijepo i uzbudljivo. Imali smo i specijalne goste, naše mame i tate. Podsjetili smo ih na ljubav kroz puno lijepih pjesma, sastavaka i jedan igrokaz, a bili su tu i slatki ljubavni kolačići i čokoladna medena srca. Svaki nastup je imao svoju poruku i svaki je bio na svoj način poseban, ali možda bismo ipak izdvojili igrokaz o posebnoj bolesti „zaljubitis.“ Mislim da ćemo svi uskoro početi osjećati simptome te bolesti pa smo se nekako našli u tom igrokazu.

Uz svaki ljubavni kolačić bio je po jedan zapis o ljubavi. Mame i tate, koji nisu bili sramežljivi, komentirali su te zapise i mislim da je to možda bio najzanimljiviji dio našega projekta. Možete li vjerovati da čak niti oni nisu mogli objasniti neke zapise?! Ništa strašno. To samo znači da o ljubavi uvijek možemo učiti i naučiti nešto novo i da je ljubav jedno veliko čudo koje nitko ne može do kraja objasniti. To je čudo bez kojega ne možemo živjeti!

Roko Knezić, 5. b

Mali projekt 5.a - Volio/voljela bih da me voliš

U mjesecu veljači najljepši je dan, svima nam znano - Valentinovo. Povodom obilježavanja nadaleko poznatog Dana zaljubljenih, na satu Hrvatskoga jezika dogovorili smo se za malu priredbu na temu ljubavi.

Naša učiteljica Vesnica Kantoci podijelila nam je zadatke, a mi učenici marljivo smo se pripremali. Pozvali smo našu razrednicu i roditelje.

Bio je tmuran i kišovit dan, no unatoč tomu, taj smo sat Hrvatskoga jezika pretvorili u romantičan i veseo događaj. Započeli smo stihovima o ljubavi i završili dijeljenjem kolača u obliku srca. Svaki kolačić imao je priloženu malu ljubavnu poruku. Naši gosti otkrivali su značenja poruka.

Osmijeh na licima naših gostiju davao nam je do znanja da smo uspješno odradili zadatak.

Želja nam je imati još sličnih projekata. Zanimljivo je i kreativno!

Tony Benko, 5.a

Susret sa enciklopedijama

Dana 3. veljače 2016. godine moj razred i ja posjetili smo školsku knjižnicu. Tamo smo učili kako se koristiti dječjom enciklopedijom.

Knjižničarka nas je podijelila u skupine i svakoj skupini dala zadatak vezan uz enciklopediju. Moja skupina se sastojala od četiri učenice. Naš zadatak bio je istražiti pomoću enciklopedije koliko malih koščica ima ruka. Mi smo otkrile da u šaci jedne ruke ima 27 malih koščica , te da su naše koščice kad smo bile bebe bile hrskavice. Svi smo uspješno odradili svoj zadatak. Rezultate svog istraživanja rekli smo knjižničarki.

Nakon što su svi rekli ono što su saznali razgovarali smo što je enciklopedija, kada se trebamo njome služiti i kakva je to internetska enciklopedija.

Sve je prošlo dobro i puno toga smo naučili.

Katja i Lara, 3.a

„Lino Višebojac“ u našoj školi

Kada smo saznali da će ove godine upravo naša škola biti domaćin Line Višebojca, pretpostavljali smo da će to biti nešto zanimljivo i novo. No, da će biti ovako uzbudljivo, dinamično i veselo, tome se nismo nadali. Jednom riječju „neopisivo“, baš kao i stih iz pjesme koja se, između ostalih, gromoglasno vijorila našom sportskom dvoranom.

A o čemu se, zapravo, radi?

11.veljače 2016. Osnovna škola Oroslavje bila je domaćinom jedne od najprepoznatljivijih kulturno sportskih manifestacija „Lino Višebojac“. U toj iznimnoj manifestaciji nekom je lijepom čarolijom spojen sport i kultura, poticanje kreativnosti i stvaralaštva, poticanje zdravog načina života, promicanje fair playa i „zdravog“ sportskog navijanja. Učenici se ne natječu samo u sportskim disciplinama, već im je omogućeno i iskazivanje talenta u likovnom i literarnom stvaralaštvu, pjesmi, plesu, glumi, a i ono što je najuzbudljivije - upoznavanje najvećih i najuspješnijih sportaša.

više ...

ukupni poredak

Sanja Šakoronja & Anita Šalec

Intervju

Rijetko se dogodi da netko ima osvojeno prvo mjesto i na europskom i na svjetskom prvenstvu, a s navršenih svega 19 godina. To se odnosi na hrvatsku karate reprezentativku Tinu Marić koja je gostovala u našoj školi da bi uveličala sportsko natjecanje međurazrednog karaktera pod nazivom Lino višebojac, održano 11. 2. 2016.

Nakon natjecanja u kojem nije samo bodrila natjecatelje nego je i aktivno sudjelovala kao podrška našim učenicima, sama se predstavila na razgovoru s učenicima naše škole održanom u školskoj knjižnici.

Potječe iz Mostara gdje je do sada i najduže živjela. Posljednjih godinu dana je boravila u Zagrebu. Karate trenira od prvog razreda OŠ. Zbog natjecanja iz karatea putuje po čitavom svijetu. Nabrojila nam je mnoge zemlje čija imena nismo mogli ni upamtiti, ali smo doznali da nema natjecanja na kojem nije osvojila neku od medalja

Svi prisutni učenici postavljali su joj pitanja na koja je naša gošća strpljivo odgovarala.

Intervju

Sanja Jelačić, prof.

NAJBOLJI LITERARNI RAD NA NATJEČAJU "SVIJET PO MOM"

AGATA GREDIČAK, 8.B

VOLONTERSTVO U ŠKOLI

Dana 8. siječnja 2016. u Osnovnoj školi Oroslavje održana je radionica za učitelje, profesore i stručne suradnike pod nazivom ''Volonterstvo u školi''. Radionicu je održala voditeljica Lokalnog volonterskog centra Orkas Viktorija Šakoronja koja je ukratko predstavila rad centra i prenijela znanja stečena na konferencijama vezanim uz volonterstvo, te upoznala s primjerima dobre prakse u nekoliko osnovnih škola.

Lokalni volonterski centar Orkas počeo je s radom u srpnju 2015., a usmjeren je promociji volonterstva, edukaciji i informiranju građana o volonterstvu te pružanju pomoći u učenju djeci i mladima iz socijalno i materijalno ugroženih obitelji iz Oroslavja.

U želji za smanjenjem socijalne isključenosti i razlika u društvu te stvaranja potencijalnog okruženja za poboljšanje kvalitete života obitelji slabijeg imovinskog statusa u Oroslavju, centar organizira volontersku pomoć u učenju za učenike Osnovne škole Oroslavje i Srednje škole Oroslavje. Projekt Lokalnog volonterskog centra Orkas financira Ministarstvo socijalne politike i mladih, a jedan od partnera na projektu je i naša škola.

Prisutni edukaciji iskazali su velik interes za daljim zajedničkim projektima, a po završetku prezentacije razmijenili iskustava i dogovarali konkretne volonterske aktivnosti u našoj školi sljedeće školske godine.

ZIMSKA RADIONICA

Škola i zimski praznici....Ne idu baš zajedno. No ipak neki učenici spojili su nespojivo. Bez obzira na nepovoljne zimske uvjete hrabri su učenici prisustvovali radionici „Kreativne igre za slobodno vrijeme“ koje su vodile učiteljice Renata Posavec i Suzana Sadaić. Što smo radili???? Skakali u vrećama, tražili izgubljena blaga, plesali sa balonima, svladali teške poligone, igrali bingo, rušili čunjeve sa čarapama na glavi....Kako nam je bilo??? Veselo, uzbudljivo, zaigrano, smiješno, zabavno.... Što smo naučili??? Naučili smo kako raznim igrama obogatiti svoje slobodno vrijeme, kako se igrati s prijateljima, kako vježbom pokrenuti svoje tijelo i sportski duh...Ma uglavnom, bilo nam je baš lijepo, a vi ćete to najbolje potvrditi gledajući slike sa radionica.

učiteljica Suzana

Božićne dane prosinac nosi!

Učenici 4.c razreda bili su vrlo vrijedni i tako već dva tjedna pomalo gradili svoju božićnu priču. Da bi se svi osjećali posebno i da bi čarolija Božića potrajala što duže, pobrinuli su se kroz dvije radionice " Božićne dane prosinac nosi ".

Evo rezultata njihove kreativnosti i mašte!

Petra Svečnjak

OBILJEŽAVANJE DANA OSOBA S INVALIDITETOM - 3.12.2015.

I ove školske godine smo obilježili Dan osoba s invaliditetom, 3. prosinca.

Za razliku od proteklih godina, ove školske godine su određenim sadržajima i aktivnostima bili obuhvaćeni učenici četvrtih razreda koji se, po nastavnom planu i programu, upoznaju sa znakovnim govorom pa je suradnja s Hrvatskom udrugom gluhoslijepih osoba „Dodir“ iz Zagreba bio sasvim logičan izbor. Zapravo, planirane aktivnosti za učenike podijelili smo u dva dijela: 1.dio - izlaganje i prezentacija na temu „BONTON U OPHOĐENJU PREMA OSOBAMA S INVALIDITETOM“, a održala ga je defektologinja i 2.dio - edukativno izlaganje i radionica članica Udruge „Dodir“ iz Zagreba. Izlaganje i radionicu održala je gospođa Ana i to znakovnim govorom, uz svoju komunikacijsku posrednicu. Posebno smo bili sretni i ponosni što je upravo „prevoditeljica“ – komunikacijska posrednica Morena Šuk, bivša učenica naše škole.

Cilj planiranih aktivnosti je osvješćivanje problematike osoba s invaliditetom (naročito gluhih, gluhonijemih i gluhoslijepih osoba); pružanje informacija o različitim vrstama invaliditeta i teškoća; učenje i usvajanje normi pravilnog i prihvatljivog ponašanja prema osobama s invaliditetom te općenito poticanje prijateljskog ponašanja, međusobnog razumijevanja i uvažavanja.

Kako je sve to prošlo, što smo sve radili i kako nam je bilo, najbolje je saznati od samih učenika i pogledati fotografije.

Učenica Leda Varžić, 4.b napisala je svoj osvrt na 1.dio, a učenica Dora Beg, 4.c na drugi dio zajedničkih aktivnosti. Pročitajte!

Defektolog-stručni suradnik: Anita Šalec

BOŽIĆNA RADIONICA

U srijedu 2.12.2015. godine, u mom razredu, točnije 4.b OŠ Oroslavje, organizirali smo već tradicionalnu 4. po redu radionicu izrade nakita za božićno drvce. Pod vodstvom naše učiteljice Anice Šuk izrađivali smo zvjezdice od žice, ali bilo je tu i raznih drugih ukrasa. Atmosfera je bila jako vesela, svi smo bili vrlo vrijedni i dobro se zabavili, te smo kao rezultat dobili prekrasne primjerke raznih oblika i veličina. Na kraju smo njima i okitili naše drvce. Usput smo se zasladili slatkišima i sokom, te na kraju zajedničkim fotografiranjem ovjekovječili te naše posebne trenutke. Svi smo se složili da bi takvih radionica i druženja trebalo biti puno više i puno češće jer nam vrijeme prebrzo prolazi i 4. razred bliži se kraju.

Chiara Brakus IV.b

SVETI NIKOLA DARE NOSI

Svake godine u mjesecu prosincu obilježavamo dan koji će biti pamćen i nošen u srcima i kada odrastemo. Toga nas dana posjećuje sveti Nikola, spremajući u naše čizmice čokolade i bombone, igračke, ali i pokoju dobru želju i savjet.

I ove je godine sveti Nikola u našoj školi dočekan smijehom, radosnim pljeskom i povicima.

Oni mlađi s nepovjerenjem su gledali šašavog ljubomornog Krampusa, no sveti je Nikola objasnio učenicima da ga Krampus sluša te da nije nimalo opasan. Pohvalio je učenike zato što su bili dobri i vrijedni te ih darivao slatkišima i jabukama. Naši su ga mališani nagradili pljeskom i pjesmom uz obećanje da će i dalje biti dobri i marljivi, kako u školi,tako i kod kuće.

Susret učenika sa svetim Nikolom pripremili su članovi literarno-recitatorske grupe s učiteljicom Vesnicom Kantoci, a djeca su zaista uživala u zajedničkom druženju i slatkišima.

Leonardo Bedek, 7.a

ADVENTSKA RADIONICA

Već drugu godinu za redom u drugom c razredu Osnovne škole Oroslavje vrijedne i kreativne mame prisustvovale su izradi adventskih vjenčića.

Radionica je bila organizirana 24. 11. 2015. godine pod stručnim vodstvom mame Ivanke-naše cvjećarke. Iako joj je prodaja vjenčića za Zadrugu Flora naše osnovne škole, konkurencija, nije se ustručavala dati nam svoje savjete. Nastalo je tako 37 vjenčića u dvije veličine, različitih ukrasa za Božićni stol, kao i ukrasa za vrata u znak dobrodošlice za vrijeme Božićnih dana.

Radionici su prisustvovale gotovo sve mame učenika, počastile se kavicom, čajem, čvarcima, keksima i bonbonjerama. Vrijeme od dva i pol sata nam je brzo prošlo u zajedničkom druženju.

Vjenčići su se mogli kupiti na sajmu ispred Robne kuće u Oroslavju, 27. 11. 2015., zatim na Gospodarskom sajmu u OŠ Oroslavje 28. 11. 2015. Sav prihod od prodaje ide Učeničkoj zadruzi Flora za daljnje akcije i pomoć učenicima za maturalna putovanja ili škole u prirodi, a dio novca se koristi za kupnju materijala za daljnje radionice prije Uskrsa.

Zajedničkim radom, maštom i kreativnošću pridonosimo boljem razrednom ozračju, a usrećuje nas što će se time moći pomoći onima kojima će pomoć biti potrebna.

Hvala svima na lijepoj suradnji!

Snježana Sitarić-Knezić

OBILJEŽAVANJE DANA TOLERANCIJE, 16.11.2015.

Prošle školske godine je, povodom obilježavanja Međunarodnog dana tolerancije, na ulaznim vratima naše škole bio postavljen veliki plakat na kojem je pisalo:

Danas obilježavamo Dan tolerancije i svi ćemo oko vrata nositi „ogrlicu tolerancije-cvjetić“.

Zašto?

ZATO JER ŽELIMO ŠKOLU BEZ RUGANJA, VRIJEĐANJA, TLAČENJA, ETIKETIRANJA, TUČNJAVE, NASILJA…

ŽELIMO ŠKOLU KOJA ĆE BITI UGODNO MJESTO ZA SVE!!!

I zaista. Svi učenici matične i područne škole, kao i svi djelatnici škole, nosili su oko vrata „ogrlicu tolerancije“, a u glavi misao „želimo da se u našoj školi svaki učenik dobro osjeća“. Tim simboličnim činom završio je, ujedno, i naš školski projekt „Među nama… tolerancija“. Osim malih „cvjetića tolerancije“ koje je svaki učenik izradio za sebe i nosio oko vrata, svaki razred je izradio i „razredni cvijet tolerancije“ koje su učenici stavljali na zajednički školski pano pod nazivom „Zakvači se na toleranciju“.

Kroz niz projektnih aktivnosti učili smo: što je tolerancija i kako se tolerantno ponašati u svakodnevnom životu; prepoznavanje netolerantnog ponašanja i kako adekvatno na njega reagirati; prihvaćanje vlastite i tuđe različitosti te njihovo uvažavanje; razvijanje empatije; stvaranje jasnog stava prema netoleranciji.

Ove školske godine nismo imali osmišljeni projekt vezano za ovu temu, ali smo na satovima razredne zajednice ponovili da je TOLERANCIJA poštivanje, uvažavanje i prihvaćanje različitosti kod drugih. Poštovanje tuđih ideja, postupaka ili uvjerenja čak i kad se ona razlikuju ili su potpuno suprotna našim → priznavanje različitosti i razumijevanje. Stav ravnopravnog postojanja svih ljudi. Tolerancija ne znači žrtvovanje vlastite baštine i uvjerenja, upravo suprotno. Ona znači stajati iza svojih uvjerenja, ali pri tom dopustiti drugima da stoje iza svojih. Naglasili smo da tolerantne osobe uspostavljaju dobre odnosa s drugima.

Posebno je istaknuto da tolerancija ne znači prihvatiti loše ponašanje drugih, nego ponašati se prema drugima onako kako bi htjeli da se oni ponašaju prema nama.

Podsjetili smo se da je osnovni preduvjet učenju tolerancije upravo EMPATIJA (razumijevanje drugih, mogućnost staviti se u njihovu kožu i sagledati situaciju očima druge osobe).

Složili smo se oko činjenice da učenje tolerancije započinje u obitelji - odgoj (djeca promatraju i slušaju svoje roditelje, njihovo mišljenje i ponašanje prema “različitim” osobama), a kasnije se učenje tolerancije nastavlja u školi - obrazovanje.

Nadalje, podsjetili smo se onog „simpa“ panoa od prošle školske godine u predvorju škole na kojem je jasno bilo vidljivo kako se NETOLERANCIJA očituje brojnim predrasudama i stereotipijama.

Predrasuda je unaprijed donesen negativan stav ili mišljenje o nečemu ili nekome, a da to i ne poznajemo ili nemamo iskustva s tim. Odnose se na nerealnu sumnjičavost ili mržnju prema određenoj skupini ljudi, rasi ili religiji. Često su zasnovane na nedokazivim tvrdnjama, lažima i društvenim stereotipima.

Stereotipi su osobine za koje smatramo da su povezane s određenom skupinom. Oni utječu na naša očekivanja prema njima i način na koji doživljavamo i tumačimo njihovo ponašanje.

Netolerancija se izražava vrijeđanjem, izrugivanjem, nasiljem, uskraćivanjem prava, hladnim tonom glasa pa i šutnjom.

“ Nećemo se sjećati riječi naših neprijatelja, nego šutnje naših dobrih prijatelja.” M.L.King

Pred kraj sata smo se pitali:

Jesmo li i dalje „zakvačeni na toleranciju“? Imamo li u našem razredu primjere tolerantnog i netolerantnog ponašanja? Koje su posljedice netolerantnog ponašanja u našem razredu? Što možemo učiniti da u našem razredu bude više tolerantnog ponašanja?

Učenici su, također, pozvani da odgovore na ova pitanja uobliče u jedan tekst pod naslovom:

„ŽELIM GRADITI BOLJI SVIJET, POČINJEM OVDJE I SADA“

U prilogu možete pročitati radove učenica 7. razreda, Nike Jagečić i Leonarde Sirovec.

Na samom kraju sata istaknuli smo da je 16.11. Međunarodni dan tolerancije i da će tim povodom i toga dana na ulazu u našu školu biti i prigodan natpis kao podsjetnik da taj dan budemo posebno dobri jedni prema drugima.

Defektolog-stručni suradnik: Anita Šalec

MARIJA BORIĆ NAM JE ČITALA PRIČU… VAUUU…

Znali smo da će nam te srijede na sat hrvatskog jezika doći gost iznenađenja i čitati priču. No, nitko se nije nadao da će nam doći naša poznata zagorska glumica Marija Borić (znate, to je ona Zrinka iz Najboljih godina). Kada smo ušli u našu školsku knjižnicu gdje su nas dočekale knjižničarka Valentina i gošća Mara (istaknula je da je prijatelji zovu Mara), ostali smo bez daha. Oduševljenju nije bilo kraja. Raširili smo oči i usta, a posvuda se moglo čuti: VAUUU! Poznata glumica će nama, četvrtobeovcima, čitati priču?! Nevjerojatno! Sjeli smo u krug oko glumice Mare i priča je krenula. Čitala nam je priču „Djevojčica lutkica“. Uživali smo u slušanju priče jer je to Mara tako lijepo izvela, ko prava glumica (ups! ona i je prava glumica). Nakon priče smo razgovarali s gošćom i pitali je sve što nas zanima. Ona nam je strpljivi i šaljivo odgovarala na svako pitanje. Naravno da smo se i slikali s Marom, to se ne propušta. Ah, da! Nisam pojasnila zašto se sve to dogodilo…

Naime, naš 4.b razred uključen je u projekt naše školske knjižnice „Čitajmo zajedno – čitajmo naglas: zaboravljene knjige“. Projekt je počeo 22. listopada jer smo tako i obilježili Dan školskih knjižnica. Plan je da svaki tjedan jedan sat slušamo jednu zaboravljenu priču. Čita nam naša školska knjižničarka Valentina Mokrovčak, a ponekad i gost iznenađenja, kao danas. Odabrana je zbirka pričica „Kućica sa crvenim šeširom“. Te pričice je napisala Višnja Stahuljak. Priče koje smo do sada čuli su vrlo zanimljive i žao mi je što kažu da su to zaboravljene priče. Sigurno će i one koje ćemo još čuti biti također zanimljive.

I za kraj: zahvalni smo i sretni što nam naša knjižničarka Valentina priprema ovako zanimljive projekte, a i što nas naša učiteljica Anica Šuk u sve to rado uključuje. Ovo je zbilja fora! Preporučila bih svakome da pročita koju zaboravljenu priču iz ove knjige pa će odmah „skužiti“ o čemu pričam. Zbilja se radujem novim pričama! A tko zna… možda će nam opet doći neki zanimljivi gost iznenađenja?! Možda Mate ili Damir iz serije „Kud puklo da puklo“?! Ili Matija iz Zelenog blaga?!

Jana Šalec, 4.b

Priča jesenskog šešira

U dogovoru s učiteljicom Vesnicom Kantoci moj razred 5.b je uspješno odradio projekt "Priča jesenskog šešira."

Svi smo jedva čekali dan kada će šeširi pričati svoje priče. Prošli petak je bio uzbudljiv dan, a još više sat Hrvatskoga jezika. Šeširi su veselo i važno utrčali u učionicu hrvatskog jezika. Sve je mirisalo po jesenskim plodovima i lišću. Svi su bili šareni. Bilo je tu svega: lišća svakojakih boja, kestena, šipka, kukuruza, bršljana, lješnjaka, tikvica pa čak i limuna. Svaki šešir je imao svoju priču. Pričali su o šetnji kroz šumu, skupljanju plodova, padanju lišća, različitim svojim doživljajima i zanimljivim putovanjima. Priče su bile tako zanimljive pa se činilo kao da šećemo raznobojnom šumom, lišće nam pada po glavi i veselo poigrava oko nas.

Svaki je šešir bio poseban, ali možda je ipak bio najzanimljiviji zeleni Bršljanko koji je izgledao kao neki turban i bio je skroz drugačiji od ostalih. Bili smo strogi kritičari u bodovanju izgleda šešira, raznolikosti plodova, sadržaju, dužini i vremenu trajanja priče, no ukupan dojam je bio velikaaaa petica.

Baš smo se zabavili! I mnogo toga naučili. Eh, da je nam je više takvih projekata!

Roko Knezić, 5.b

Lektira u sudnici

U povodu čitanja pripovijetke Iz velegradskog podzemlja, djela Vjenceslava Novaka, učenici 7.a razreda održali su sudnicu.

Na satu lektire 30. 10. održali su suđenje Miki, glavnom liku pripovijetke Iz velegradskog podzemlja. Optužnicu je u ime 7.a napisala Lara Prpić Babić. U sudnici nije bilo svađe. Tužitelj, Dominik Kralj, nije imao čvrste argumente da osudi Miku. Svjedoci su bili: Mika, kojeg je glumioTomislav Hursa, Jankić je bio Robert Gorupec, Mikina žena je bila Karla Kralj, Mikin sin je bio Željko Ivić. Dodali smo i nove svjedoke kojih nema u pripovijetki: socijalnu radnicu (Jelena Ivić), slučajnog prolaznika (Filip Kolarić), susjedu Anicu (Andijana Vučilovski) te Mikinu sestru (Edora Turjak). Svjedoci kao i svi ostali su se odlično snašli u svojim ulogama. Branitelj , Leonardo Bedek, uspio je uz svjedoke dokazati da je Mika nevin. Sudcu, Matiji Koščeviću , u presudi je pomogla porota. Porota je donijela oslobađajuću presudu, zaključili su da Mika nije ubio svoju kćer Evicu iako ju je tukao u alkoholiziranom stanju.

Naučili smo mnogo o odnosima među likovima, društvenoj sredini u kojoj likovi žive i djeluju, siromaštvu i neimaštini, činu opraštanja, da alkohol čini loše stvari čovjeku i njegovoj okolini. Jako nam se svidio ovakav način obrade lektire i željeli bismo takvo nešto ponoviti.

Leonardo Bedek, 7.a

PRVAŠIĆI I ŽELJKA HORVAT-VUKELJA

20.10.2015. u prostore naše škole lagano je zakoračila dobro znana dječja spisateljica Željka Horvat-Vukelja. Prvašići su je s nestrpljenjem dočekali u učionici jer ipak im je ovo bio prvi knjiženi susret pa nisu ni sami znali što mogu očekivati od njega. Za početak otpjevali su joj pjesmice Jesen i Škola. Gošća ih je pažljivo slušala i radosno zapljeskala na kraju izvedbe. A onda su započele Željkine priče. Svojim umirujućim glasom ispričala je dogodovštine jednog crvića, ježića, zečića... Prvašići su je znatiželjno promatrali i upijali svaku izgovorenu riječ. Čak su i sami morali ponešto odglumiti ili odgovoriti, ali to im nije bio nikakav problem! Sat vremena prošao je za čas! Na kraju smo zahvalili našoj gošći na dolasku, poklonili joj kiticu cvijeća, par likovnih radova i punu vrećicu domaćih zagorskih jabuka (jer posjetila nas je na sam Dan jabuka). Prvašićima je Željka obogatila pričama dan, a mi smo njoj mirisom jabuka ukrasili stan! Jedva čekamo sljedeći književni susret!

Učiteljica Suzana Sadaić

POMOĆ U UČENJU

Ovaj tjedan održani su prvi sastanci naših učenika sa volonterima iz Volonterskog centra „Orkas“ u Oroslavju, kojim će im pružati besplatna pomoć u učenju. Osim razgovora o nastavnim sadržajima za koje je pomoć potrebna, dogovoreni su i daljnji termini instrukcija gdje će biti pružen individualizirani pristup svakom učeniku te je za svakoga dogovoreno njegovo osobno vrijeme instrukcija. Instrukcije će se (uglavnom) odvijati utorkom u poslijepodnevnim satima za razrednu nastavu, a petkom prije ili nakon škole za predmetnu nastavu.

Mjesto instrukcija bit će prostor Udruge mladih Feniks (Oro tržnica, Andrije Gredičaka 13, prizemlje) za razrednu nastavu utorkom, te učiona u podrumu Doma kulture u Oroslavju petkom za predmetnu nastavu.

O svim terminima te eventualnim promjenama i roditelji će biti pravodobno obaviješteni.

Projekt financira Ministarstvo socijalne politike i mladih.

Intervju s ministrom pomorstva, prometa i infrastrukture Sinišom Hajdašem Dončićem

Kako nam se uskoro bliže parlamentarni izbori, odlučila sam napraviti mali intervju s aktualnim ministrom pomorstva, prometa i veza te, trenutno, najpoznatijim političarom našeg zavičaja, gospodinom Sinišom Hajdašem Dončićem. Ujedno, mogu se pohvaliti da je on susjed moje bake pa ga tako često viđam i uživo, a ne samo na televiziji. Vrlo je rado pristao odgovoriti mi na nekoliko pitanja, iako ona nisu vezana uz skorašnje izbore, politiku ili nedavno otvorenje brze ceste Andraševec-Mokrice. Ono što je mene najviše zanimalo, bili su odgovori na pitanja o ministrovim školskim danima i prvim ljubavima.

Intervju pročitajte ovdje.

Gost u razredu 4. b

Gost razreda u 4. b bio je gradonačelnik Ivan Tuđa. Na satu razrednog odjela, a u sklopu građanskog odgoja pričao je učenicima o izborima i zadaći gradonačelnika.

učenici 4.b

HRVATSKI OLIMPIJSKI DAN

I ove smo godine 10. rujna proslavili Hrvatski olimpijski dan, dan kad je 1991. godine u Zagrebu osnovan Hrvatski olimpijski odbor kao najviša sportska organizacija u Hrvatskoj.

Hrvatski olimpijski dan (HOD) je jedinstveni naziv za nacionalnu sportsku manifestaciju, a pokrenuo ga je Hrvatski olimpijski odbor 2007. godine. Svrha proslave ovog dana je poticanje na aktivno bavljenje sportom, promocija sporta i olimpizma, etičko - moralnih načela, fair-play, zdravog načina života itd.

Već tradicionalno na taj dan gotovo svi smo obukli bijele majice i sudjelovali na sportskim susretima i natjecanjima.

Odigrane su utakmice u rukometu između reprezentacija sedmih i osmih razreda, u ženskoj i muškoj konkurenciji . Nogomet su igrali samo učenici i to osmaši protiv sedmaša i petaši protiv šestaša.

Učenici razredne nastave igrali su, međusobno po godinama razred protiv razreda, graničar i nogomet, trčali štafetne utrke i imali slobodnu igru po izboru. Pod likovnim i hrvatskim obrađivali su temu sporta i olimpizma.

Ozračje je bilo pravo sportsko, a u prvom planu nije bio rezultat već sportsko upoznavanje, druženje, igra i zabava.

Prigodni pano izradile su naše učenice Ana Beg i Agata Gredičak iz 8.b razreda pod vodstvom naše knjižničarke Valentine.

Zahvaljujemo svima koji su na bilo koji način doprinijeli ovoj manifestaciji.

Marinko Banožić, prof.