Slika škole
"S knjigom u ruci" 2015. / 2016.

"Knjige na jelovniku"

U mjesecu travnju, osim Međunarodnog dana dječje knjige (2.4.), proslavili smo i Dan hrvatske knjige (22.4.). Tom prigodom školska knjižnica je za svoje drage učenike pripremila veliku poslasticu knjiga. Na jelovniku knjiga našlo se za svakog ponešto: novi, i pomalo zaboravljeni naslovi iz lijepe književnosti, dječje i stručne enciklopedije, enciklopedije s internetskim vezama, zanimljive knjige o povijesti, rijekama svijeta, UNESCO-ovoj svjetskoj baštini, vikinzima, umjetnosti, astronomiji, poučni priručnici o problemima mladih, glazbi, odijevanju te popularno znanstvena djela. Knjigama na jelovniku ponudio se i naš gost književnik Hrvoje Kovačević.

Tesla je rekao: „Učio sam mnogo jezika, proučavao literaturu i umjetnost i proveo svoje najbolje godine u bibliotekama.“ Ne morate provesti cijeli život u knjižnici, osim ako ne želite biti genije kao Tesla, ali provedite barem jedan školski odmor.

Iako je Dan hrvatske knjige prošao, knjige nisu nestale, one su i dalje na jelovniku, samo što se sada nalaze u staklenom ormaru u čitaonici.

"Penjite se ljestvama čitanja, sanjarite otvorenih očiju."

I za kraj malo dojmova učenika ...

Vaša školska knjižnica

Hrvoje Kovačević i njegove tajne

Naš gost, književnik Hrvoje Kovačević, razgovarao je o svojim tajnama i sa četvrtašima. Ovaj put za dobrodošlicu bili su zaduženi „bekači“. Marta i Leda odlično su odradile najavu, Jan i Chiara svoju su ljubavnu priču ispričali preko telefona, a Martin i Dominik vjerno prikazali jedan ozbiljan razgovor između oca i sina. Naravno, oba dijaloga su iz Hrvojevih tajni. Baš lijepa motivacija za razgovor s književnikom, a i poticaj učenicima da pročitaju sve Hrvojeve tajne.

Vaša školska knjižničarka

Svjetski dan pjesništva i Svjetski dan voda

Kod djece je potrebno razvijati interes i ljubav za pjesništvo. Idealan dan za to je Svjetski dan pjesništva kojeg su u školskoj knjižnici obilježili učenici 4.c razreda sa svojom učiteljicom i knjižničarkom.

Sat je počeo slušanjem pjesme Dobriše Cesarića Početak proljeća i Jure Kaštelana Slike proljeća u našim očima. Prozor proljeću smo otvorili pa smo čitali i recitirali Balogove pjesmice o djeci, ljubavi i vodi. Svjetski dan voda je jako važan pa smo poslušali Goetheovu Kapljicu vode. Neki učenici su crtali motive pjesama, a neki su otvorili svoja osjetila i osjećaje i napisali prekrasne pjesmice. Naravno, meni je najdraža ona koja govori o knjigama.

Što se događa u knjižnici?

Knjige na polici stoje,

U sebi slova broje

Djeca čitaju knjige,

nestaju im brige.

(Napisali: Dora, Nika, Ana, Ema, Rudolf)

Kap po kap, uz vesele stihove i osmjehe na licu stigli smo do kraja sata. Naši mali pjesnici, ilustratori i recitatori nagrađeni su velikim pljeskom od knjižničarke, a peticom iz zalaganja od učiteljice.

Proljeće, Calista
Moje Zagorje, Sara
Proljeće, Hana
Proljeće, Dora
Muke na zagorski, Karlo
Vaša školska knjižničarka

Knjižna booka uz Međunarodni dan dječje knjige

Najgore je kad knjige miruju na policama i skupljaju prašinu. Knjige su "melem za dušu", ali i pomalo zaboravljen izvor zabave. Školski knjižničari svojim aktivnostima nastoje popularizirati knjigu i čitanje, ali i vratiti u "modu" zaboravljene knjige.

Jedan takav projekt je projekt "Čitajmo zajedno, čitajmo naglas zaboravljene knjige". Projekt je nastao u zlatarskoj školskoj knjižnici, a njegov idejni začetnik je knjižničar i novinar, Denis Vincek. Kolega Denis je svojim projektom nastojao, samozatajno i tiho, približiti djeci požutjele stranice i izblijedele likove zaboravljenih knjiga. I u tome je naveliko uspio. U ovogodišnjem petom ciklusu upleo je u mrežu čitanja čak 31 školu i 12 županija. O čitanju zaboravljene knjige u našoj knjižnici mogli ste čitati izvješća učenika na panou ispred školske knjižnice i na web stranici škole. Samo provođenje projekta ne iziskuje financijske troškove i nabavu novih knjiga, dovoljna vam je jedna knjiga zaboravljena knjiga! Upravo ta jednostavnost provođenja projektu daje privlačnost i užitak. Nakon odabira knjige i učenika slijedi radost čitanja, a aktivnosti nakon čitanja ostvaruju se spontano i dječje. Projekt u potpunosti ostvaruje osnovni cilj – potiče čitanje, ali i razvija kreativnost, slobodu izričaja, i učenje kroz igru. Nadamo se da će projekt živjeti i dalje, i biti prepoznat, ne samo kod nakladnika i sponzora, već i šire. Jer najvažniji čin, osim čitanja, je predstavljanje pročitanoga na završnici projekta. Ovogodišnja završnica projekta održala se u sklopu Knjižne booke – svečanosti dječje knjige i čitanja koju organizira Hrvatska udruga školskih knjižničara, uz Međunarodni dan dječje knjige.

Svjesni problematike oko lektire, i činjenice da današnje generacije popise obvazne lektire često doživljavaju kao nešto nametnuto, smatram da ovaj projekt može biti samo poticaj za osmišljavanje i obradu lektire na drugačiji i zabavan način.

Vaša školska knjižničarka

"ČITANJEM DO ZVIJEZDA" 2016.

Ove školske godine, po prvi puta, naša školska knjižnica uključila se u natjecanje u znanju i kreativnosti „Čitanjem do zvijezda“. Tema ovogodišnjeg natjecanja je odrastanje.

U petak, 18.12.2015. u našoj školskoj knjižnici održalo se školsko natjecanje. Sudjelovali su učenici: Ana Beg, Agata Gredičak, Leticija Brakus (8.b), Renee Prpić Babić (8.a), Andrijana Vučilovski i Dominik Kralj (7.a). U kvizu su učenici odgovarali na pitanja iz sljedećih knjiga: Šime Storić: Poljubit ću je uskoro, možda, Milivoj Matošec: Suvišan u svemiru i Miro Gavran: Svašta u mojoj glavi. Ana, Agata i Leticija izvrsno su riješile kviz i ostvarile maksimalan broj bodova, a Renee, Andrijani i Dominiku je županijska razina izmakla za samo jedan bod.

U petak, 26.2.2016. godine u osnovnoj školi Sv. Križ Začretje održalo se županijsko natjecanje, a naše djevojke Ana, Agata i Leticija osvojile su izvrsno 3. mjesto, od ukupno 9 ekipa. Iako nam rezultat nije toliko važan, jer djevojke su bogatije za tri pročitane knjige, a čitanje i jest cilj ovog projekta, želim naglasiti da su za samo jedan bod izgubile 2. mjesto i odlazak na državno natjecanje.

Draga Ana, Agata i Leticija - čestitam vam još jednom na ostvarenom uspjehu i želji da našu školu predstavite i na ovom natjecanju!

Interes za knjigu opada, a ovo natjecanje potiče učenike na čitanje sa razumijevanjem, istraživanje, otkrivanje i kreativno stvaranje, jer je učenje na takav način najučinkovitije. Nadam se da će sljedeće godine biti još više zainteresiranih za čitanje, jer i čitajući postajemo zvijezde!

Vaša školska knjižničarka

Dan sigurnijeg interneta - 9.2.2016.

Korištenje tehnologije i interneta u svakodnevnom životu i radu je poželjno, ali treba biti sigurno i odgovorno! I na nama, učiteljima, je da stvaramo zaštićeni online okoliš za djecu i mlade, poučavajući ih o važnosti pravilnog korištenja interneta. Uz „natrpano“ gradivo teško je svaki dan održavati radionice i aktivnosti vezane uz internet, ali zato postoji 9.2. – kada prigodno obilježavamo Dan sigurnijeg interneta.

Ovaj put obilježili smo ga u školskoj knjižnici sa učenicima četvrtog c razreda i "Velikim knjižničarima".

Čitajući na glas ulomke iz romana Haj, ja sam online, Imaš fejs i Bacit ću ti kompjutor kroz prozor učenici su upoznali rizike služenja internetom i koliko je zaštita na internetu potrebna. Vi, koji još niste, obavezno pročitajte te naslove. Odlični su, zanimljivi i poučni! Zaključili smo da i u svijetu mobitela i interneta moramo poštivati pravila ponašanja kao i u svakodnevnom životu. Četvrtaši su izdvojili najvažnija pravila ponašanja, a „Veliki knjižničari“ su pravila ispisali kao parole. Jedno pravilo učenike je jako iznenadilo, a ono glasi:

Nemojte dijeliti fotografije s djecom na internetu. Jer, jednom kad pošalješ ili objaviš svoju fotografiju, nad njom više nemaš kontrolu, ne znaš što se dalje s njom događa. Uz malo vještine i s osnovnim grafičkim programima moguće je izraditi razne fotomontaže.

Baš to pravilo potaknulo je učenike da nacrtaju svoju profilnu „fotku“ u obliku simbola koji će ih predstavljati na internetu, umjesto da objavljuju svoje profilne fotografije.

Obilježavanje Dana sigurnijeg interneta završili smo uređenjem panoa i porukom za sve:

DAJ I TI SVOJ DOPRINOS DANAS, ZA BOLJI INTERNET SUTRA - IGRAJ FAIR PLAY I ZAŠTITI SE!

Vaša školska knjižničarka

Lektira na zabavan način

Mladi čitatelji traže uvijek „pravu priču, s početkom, sredinom i završetkom, onako kako se priče pričaju tisućama godina“. Jednu takvu zanimljivu i poučnu priču napisala je Nada Mihoković-Kumrić. Zahvaljujući medicinskom znanju književnica se upustila u pisanje o nastanku, razvoju i rođenju djeteta.

U današnjem svijetu interneta djecu treba o svim životnim pitanjima obavijestiti na pedagoški primjeren način, a lektirno djelo Tko vjeruje u rode još može nam poslužiti kao odličan predložak za obradu tako delikatnih motiva.

I poslužilo je!

Učenici 4. c razreda u siječnju su čitali roman Tko vjeruje u rode još. Nastavni sat lektire obrađen je u suradnji sa školskom knjižničarkom. Učenicima se roman jako svidio i za njih tema dolaska djece na svijet uopće nije škakljiva. Svoja zapažanja i dojmove iznosili direktno i otvoreno.

Znanje o pročitanome provjerili smo na zabavan način – kvizom. Učenici su me ugodno iznenadili jer su točno odgovorili na sva, pa i ona dodatna pitanja -„zamke“, u kojima se traži promišljanje, povezivanje i zaključivanje. Očito je da su učenici pažljivo čitali ovaj roman koji odgovara na pitanja o seksualnosti koja ih zanima.

U stvaralačkom dijelu sata učenici su izradili jasne i privlačne plakate koji reklamiraju pročitanu knjigu. Nije važno vjerujete li u rode ili ne, pročitajte knjigu! Ona duhovito opisuje život jedne simpatične obitelji, progovara o spolnosti i otkriva istinu u granicama koju djeca mogu spoznati, a odraslima pomaže u načinu odgoja djece.

Vaša školska knjižničarka

Zimske radosti

Snijega nema pa nema ni uživanja u zimskim radostima. Ali, djeca iz produženog boravka ipak su uživala u zimskim radostima, i to u knjižnici. Možda se pitate kako je to moguće? Vrlo jednostavno. U časopisu Prvi izbor pronašli smo i pročitali priču Zimske radosti. Priča nas je potaknula da „iskonstruiramo“ svoju zimsku križaljku. Malo smo crtali, pa rezali, pa pisali i začas dobili odgovor koji to zimski sport najviše voli zec Uško. Naš kreativni uradak i zajednička fotografija sada krasi naš pano.

Vaša školska knjižničarka

Narodna: Mala vila

Čitanje i pričanje bajki je važno i potrebno jer, osim odgojne vrijednosti, bajke razvijaju maštu i kreativnost, obogaćuju rječnik i učenici uče aktivno slušati. Bajke nas motiviraju da stvaramo zajedničke, neke nove priče.

Bajke nisu samo priče slika, one su i priče procesa. Taj proces djeca doživljavaju unutar sebe. Drago mi je što naše učiteljice i učenici u razrednoj nastavi podržavaju i potiču nastavne satove čitanja i pričanja bajki.

Ovaj put posjetila sam učenike 3. b razreda. Odabrala sam narodnu bajku Mala vila jer su učenici za lektiru čitali hrvatske narodne bajke. U pričanju bajki važno je stvoriti ugođaj. Djeca su me dočekala u zamračenoj učionici, sjedeći u krugu. Zapalili smo svijeće i bajka je „krenula.“ Malo nas je rastužio kraj jer bajka Mala vila nema sretan završetak. Kažu da bajke za djecu uvijek imaju sretan završetak. Možda je to bajka za odrasle? Ma, zapravo, nije ni važno jer bajka ima svoju moralnu vrijednost. Ona nas je poučila ili podsjetila da dano obećanje moramo izvršiti. Nakon slušanja bajke, učenici su crtali najljepše doživljaje bajke i pisali pismo Maloj vili. Svi smo željeli da se Mala vila vrati kraljeviću. Možda i hoće u nekoj drugoj zajedničkoj, novoj priči.

U prilogu pogledajte učeničke radove.

Vaša školska knjižničarka

Posjet knjižnici – služenje rječnikom i pravopisom

Učenike i učitelje se potiče na korištenje informacijske tehnologije u svrhu unaprjeđivanja odgojno-obrazovnog procesa. U skladu sa svojim mogućnostima, a prema nastavnom planu i programu, naša školska knjižnica potiče učenike i učitelje na korištenje interneta u nastavi.

Krajem prvog polugodišta učenici šestih razreda posjetili su školsku knjižnicu. Nastavnu jedinicu Služenje rječnikom i pravopisom odradili smo zajedno sa učiteljicom hrvatskog jezika.

Sat smo započeli ponavljanjem – Što znam o referentnoj zbirci (smještaj, što spada u zbirku, slobodan pristup i posudba, rječnik, pravopis). Središnji dio sata posvetili smo poučavanju i proširivanju znanja – Što želim znati (kada i kako se koristiti referentnom zbirkom). Rad se odvijao u skupinama. Jedna skupina vršila je pretraživanje prema zadacima na nastavnom listiću u Hrvatskom pravopisu i Rječniku hrvatskog jezika, u tiskanom obliku. Drugi učenici su, također prema zadacima, pretraživali Hrvatski jezični portal i Hrvatski pravopis na internetu.

Završni dio sata Što sam naučio bio je rezerviram za izlaganje po skupinama. Učenici su uspješno izvršili svoje zadatke. Zaključili su da je pretraživanje na računalu jednostavnije i brže, ali u učenju ne smijemo zanemariti knjige u tiskanom obliku. One imaju svoju kulturnu, materijalnu, obrazovnu i odgojnu vrijednost.

Vaša školska knjižničarka

Školska knjižnica vam predstavlja…

sjajne, zanimljive i poučne naslove za čitanje. Naslovi su namijenjeni djeci i mladeži, ali nisu zabranjeni učiteljima i roditeljima. Dapače, smatram da bi ih trebali pročitati i odrasli. To su romani koji obrađuju suvremene i osjetljive teme kao što su: odrastanje i sazrijevanje, ljubav i prijateljstvo, obiteljski odnosi i tajne, školske dogodovštine, neprihvatljivo ponašanje, važnost jednostavnih ljudskih vrijednosti, i nezaobilazni Internet, koji uz sve dobrobiti ponekad donosi pogubne izazove.

Dođite u školsku knjižnicu, prolistajte nove knjige, odaberite i pročitajte. Možda će vam baš ta knjiga ispuniti dan ili vam pomoći u mladenačkim iskušenjima. (saznaj više)

Osoba koja ne čita nema nikakvu prednost nad onim koji ne zna čitati (Mark Twain).

Vaša školska knjižničarka

„Igrajte se i učite, ali ne istovremeno!“

Književnici vole upoznati svoje čitatelje, baš kao što i učenici vole vidjeti i razgovarati s književnicima čije priče čitaju.

U mjesecu studenome i prosincu trećaši čitaju zbirku priča „Sijaš sreće“ pa smo u školu pozvali autora te zbirke.

U četvrtak 26. studenog 2015. učenike trećih razreda posjetio je književnik Božidar Prosenjak. Pričao nam je zanimljive događaje iz svog djetinjstva i time nas često nasmijao. Iz njegovih priča saznali smo koliko se njegovo djetinjstvo razlikovalo od našeg . Saznali smo da se plašio prvog dana škole, ali da je kasnije zavolio školu i bio dobar učenik.

Božidarova učiteljica imala je samo tri rekvizita: ploču, kredu i batinu. Nekada nije svaki učenik imao svoju knjigu za lektiru. Knjigu je imala samo učiteljica i jednom u dva tjedana čitala je svojim učenicima ulomke iz knjige. Tada su učenici jedva čekali sat čitanja! A danas? Svaki učenik ima pravo na svoju knjigu! I obavezu da ju pročita. Nekada su djeca sama izrađivala svoje igračke. A danas? Dovoljno je samo da dijete poželi igračku i za čas je u njegovoj ruci.

Zato, draga djeco, iskoristite mogućnosti koje imate!

Na kraju susreta bili smo jako uzbuđeni jer nam je književnik svima podijelio autograme. Oni će nam biti uspomena na taj književni susret. Kao i jedna vrijedna mudra misao:

„Igrajte se i učite, ali ne istovremeno!“

Gita Pihač, 3.a & školska knjižničarka

Edukativna pričaonica „Ja sam pristojan“

U Mjesecu hrvatske knjige naša defektologinja Anita i knjižničarka osmislile su edukativnu pričaonicu „ Ja sam pristojan“ prema knjizi U svijetu druženja, omiljenog dječjeg pisca Mladena Kušeca.

Pričaonica je namijenjena učenicima razredne nastave s ciljem motiviranja učenika za izvanškolsko čitanje i poticanja na tolerantno ponašanje u obitelji, školi i zajednici. Sama priča, ali i dramski prikaz nepoželjnih ponašanja, pomogli su učenicima u pronalaženju „lijeka“ za ruganje, ismijavanje, tučnjavu, naguravanje… Potaknuti pričaonicom, učenici su napravili svoje semafore ponašanja. Nadamo se da će im pomoći u ponašanju na hodniku, u učionici, školskom dvorištu ili na ulici.

Knjižnicu je najviše obradovala činjenica da je nakon pričaonice najtraženija knjiga u knjižnici bila baš ta – U svijetu druženja.

Vaša školska knjižničarka

Prvašići u knjižnici

Već tradicionalno, u Mjesecu hrvatske knjige, školska knjižnica upoznaje svoje nove članove – učenike prvih razreda. Nakon upoznavanja i odslušane priče, prvašići su jedva dočekali trenutak kada su u svoje ruke dobili članske iskaznice. Tada su konačno mogli posuditi svoju prvu knjigu u školskoj knjižnici. Brzo su savladali pravilo posudbe i još brže otkrili što knjige vole! Knjige vole da ih se čita i čuva! U čitanju će im malo pomoći mama ili tata, učiteljica ili knjižničarka, a u čuvanju knjiga straničnici koje su dobili na poklon od „Malih i Velikih knjižničara“.

Svake godine kreativne i marljive ruke naših knjižničara izrađuju straničnike za naše prvašiće, ali i za sve korisnike školske knjižnice. Ako ste svoj straničnik izgubili, ili baš želite straničnik naše knjižnice, ili želite vi izraditi straničnik za nekog, dođite u školsku knjižnicu. Bliže se blagdani – evo ideje za poklon pod bor!

Vaša školska knjižničarka

Čitanje je važno!

Najvažniji obrazovni zadatak osnovnog školovanja uspješno je ovladavanje vještinom čitanja. Razvijena čitalačka vještina prvi je uvjet za školski uspjeh, a školski uspjeh važan je za životni uspjeh.

Čitanje, osim što omogućuje stjecanje obrazovnih kompetencija, smanjuje stres, gradi samopouzdanje, povećava kreativnost, potiče kritičko razmišljanje, poboljšava koncentraciju, održava mozak britkim u starosti, a ljudi koji čitaju, znaju slušati.

Svojim aktivnostima tijekom školske godine, a posebno u Mjesecu hrvatske knjige, školska knjižnica nastoji popularizirati knjigu i čitanje! Čitanje je jako važno, knjige su „melem za dušu“, a i izvrstan, ali, nažalost, zaboravljen izvor zabave.

Ove školske godine školska knjižnica provodi nekoliko projekata o čitanju. Učenici četvrtog b razreda uključili su se u projekt „Čitajmo zajedno – čitamo na glas: zaboravljene knjige“, učenici trećih razreda uskoro kreću s projektom „Čitamo mi u obitelji svi“, a učenici predmetne nastave uključeni su u kviz „Čitanjem do zvijezda“. Koju zaboravljenu knjigu čitaju četvrtaši, koji naslovi će se čitati u obitelji i koji likovi će nas odvesti do zvijezda, čitat ćete uskoro u izvješćima učenika ili knjižničarke, zato redovito pratite web stranicu naše škole.

Djeca vole kad im se čita, posebno kad im čitaju roditelji jer čitanje gradi njihov odnos.

Dragi roditelji, čitajte svojoj djeci jer u procesu razvijanja djetetovog odnosa prema čitanju i učenju čitanja najvažniju ulogu imate vi - roditelji!

A školska će knjižnica i dalje provoditi aktivnosti čitanja jer čitanje je jedna od najfascinantnijih i unikatnih sposobnosti. Jeste li znali da je samo nekoliko godina obrazovanja dovoljno da se naše moždane vijuge pretvore u vrlo efikasan stroj koji može prepoznati gotovo deset riječi u sekundi?

Vaša školska knjižničarka

„Cvrkutići“ u knjižnici

Školsku knjižnicu na njezin dan, Dan školskih knjižnica, posjetila su dječica Dječjeg vrtića Cvrkutić. Našoj knjižnici poklonili su lijep crtež - knjižnicu, a knjižnica njima Grimmovu bajku Nahod-ptica. To je bajka o ljubavi i prijateljstvu dviju sestrica. Nakon slušanja priče, radoznala lica požurila su do polica sa slikovnicama i malim knjigicama. Druženje s knjižnicom je brzo prošlo, i svi zajedno, jedva čekamo novi posjet i novu priču.

Vaša školska knjižničarka

Malo o dječjem danu

Dječji dan u školskoj knjižnici započeo je veselo, živahno i baš onako….dječje.

„Mali i Veliki knjižničari“ krenuli su u potragu za pjesmicama o djeci. Pretraživali su zbirke dječjih pjesnika i web stranice o dječjim pjesmama pa su pripremili Malu antologiju pjesmama o djeci.

Neke pjesmice iz Antologije sam pročitala svojim gostima - učenicima iz produženog boravka. Razgovarali smo zašto je lijepo biti dijete, a zašto je biti odrasato jako dosadnoooo. Patrik i Jan svoje objašnjenje prikazali su crtežom. Saznali smo tko i što zaslužuje pljesak, a kakvo ponašanje djece zaslužuje uaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!

Nakon ozbiljnog dječjeg razgovora došlo je vrijeme za priču. Djeca jako vole kućne ljubimce (nedavno je bio Dan životinja) pa sam im ispričala priču o jednom mačku Neru koji voli putovati. Želite li saznati kamo je sve Nero putovao i gdje mu je najljepše bilo, pogledajte dječje crteže na panuo školske knjižnice.

I ne zaboravite „baciti oko“ na Malu antologiju pjesama o djeci.

Vaša školska knjižničarka