Školski ŽIVOT


2. polugodište

U srijedu, 24. lipnja oprostili smo se s još jednom generacijom naših osmaša, generacijom 2007. – 2015.

Učenici osmih razreda pripremili su kraći program kojim su se oprostili od svojih učitelja i osnovne škole. Voditeljice (Ema Vrbanović i Viktoria Hren) naglasile su da nijedan rastanak ne ostavlja nikoga ravnodušnim pa vjerujem da nitko od prisutnih i nije bio ravnodušan.

Učenici su nas počastili izvedbom triju recitacija – Srebrna cesta (Luka Novosel, Mateja Matija i Valentino Mirt), Tvoja staza (Suzana Kucelj, Rea Borovčak, Karlo Kovačić i Irena Curi) te pjesmom Rastanak (Antonio Košutić, Ema Vrbanović, Emanuela Margetić, Tina Čičko, Matija Mikulec, Mario Jurić te Viktoria Hren), Magdalena Šimunović oduševila nas je svojim božanskim glasom izvodeći pjesmu Whitney Houston I Have Nothing, zborašice (Viktoria Hren, Emanuela Margetić i Antonija Posavec) izvele su pod vodstvom učiteljice Ines Bručić poznatu skladbu iz mjuzikla Jalta Jalta Neka cijeli ovaj svijet uz instrumentalnu pratnju Antonija Kolarića, a Antonio nam je izveo i skladbu Tekila. Posebno oduševljenje, kao i svake godine, izazvala je prezentacija svih događanja tijekom osnovnoškolskog života učenika - od izleta, maskenbala, priredbi, radnih akcija…

Viktoria Hren iznimno nas je dirnula u srce prekrasnim završnim govorom upućenim svim učiteljima, razrednicima, roditeljima, učenicima – svojim vršnjacima. Govor zahvale možete u cijelosti pročitati OVDJE.

Nakon programa uslijedila je dodjela nagradnih knjiga učenicima koji su svih osam godina školovanja prošli s odličnim uspjehom te proglašenje učenika generacije. Učenikom generacije proglašen je Karlo Vučilovski koji je ime škole pronosio prije svega na natjecanjima iz tehničke kulture sa svojim mentorom Krešimirom Hamerom, a ove je školske godine postao i državni prvak. Čestitke Karlu.

Na samom kraju razrednice osmih razreda Nada Falatec, Marija Tolić i Nataša Čičko podijelile su učenicima svjedodžbe, a naše voditeljice poželjele im puno uspjeha na predstojećim upisima u srednje škole kao i puno uspjeha u budućnosti.

I da citiram za kraj stihove Krune First – Medić Rastanak:

Pa, ćao, osmaši i zdravo!

Bilo je ono pravo, onako kako treba:

nekad na satu sve divno, nevinoplavo,

tiho i mirno do neba,

ma, onako kako baš treba: idila tišine

traje i traje,

još samo cvrčak s violinom da je

A onda

u neke šizne dane -

vrisak –

da mozak ti stane…

Sad posljednji ćao, osmaši, za sve te šarene

dane,

od smijeha tako slatke, od suza tako slane;

Bilo je kako mora!

Vani vas mirisom zove zlatna lipanjska zora!

Na život jurišajte dalje!

Vaša vas škola, osnovci, u neku drugu školu

na srebrnoj cesti šalje!

Nataša Čičko


1., 2. i 3. lipnja imali smo priredbu na njemačkom jeziku. Rado smo prihvatili ideju učiteljice Ane i primili se posla. Za početak smo odabrali voditelje, a zatim pjesmice koje smo naučili recitirati. Učili smo zajedno pjevati pjesme, glumiti igrokaz i plesati. To je za naučiti bilo jako lako, ali pokazati pred publikom, mnogo teže. Kada su stigli ti važni dani, sa nestrpljenjem i tremom smo dočekali roditelje. Ruke su nam pomalo drhtale, a zubi potiho cvokotali, no sve je prošlo u najboljem redu. Roditelji su bili oduševljeni, učiteljica zadovoljna, a mi ponosni. Žao nam je što je sve tako brzo završilo.

Kristina Čajko, 4.c

Znate li što je to Bijela vrana? Bijela vrana je popularna emisija Hrvatskog radija u kojoj književnik i novinar Mladen Kušec, već više od četrdeset godina, razgovara sa djevojčicama i dječacima.

Nedavno je naš gost bio baš on, književnik i novinar, Mladen Kušec. Za Bijelu vranu snimio je razgovor s Janom Šalec, Dorom Beg i Vitom Nikićem.

Zanimljivi razgovori naših učenika s Mladenom Kušecom bit će emitirani

na 1. programu HRT-a i to:

25.6.2015. u 11,40 i 19,30 sati – Jana

2.7.2015. u 11,40 i 19,30 sati – Dorom i Vito

Svakako ih poslušajte jer “odrasli ljudi pojma nemaju što sve djeca u srce spremaju!“

Vaša školska knjižničarka

Danas je našu školu posjetio književnik Mladen Kušec. Mi, učenici trećih razreda, družili smo se s njim u učionici glazbenog odgoja.

Baš je bilo zabavno!

Književnik Kušec imao je jednu malu bilježnicu. Iz nje nam je čitao smiješne priče i postavljao zagonetke, a mi smo se smijali! Mogli smo pitati što nas zanima pa smo doznali kako je postao pisac. Ispričao nam je da je morao čuvati mlađu braću koja su bila dosta nemirna. Počeo je za njih izmišljati priče da ih malo smiri, a njih su te priče jako zanimale. Tako je sve počelo! Rekao je da i mi pokušamo nešto napisati pa možda netko od nas shvati da želi biti pisac baš kao i on.

Na kraju smo mogli kupiti neku od njegovih slikovnica. Ja sam kupio jednu, a književnik Kušec se potpisao. To me razveselilo jer ću imati lijepu uspomenu s tog zanimljivog događaja.

Mislav Skušić, 3.b

U utorak, 2. lipnja 2015. u Gradskoj knjižnici i čitaonici Antun Mihanović Klanjec prisustvovali smo svečanosti dodjele Pjesničke nagrade „Antun Mihanović“ za najuspješnija ostvarenja domoljubne poezije u kategoriji učenika osnovnih škola Krapinsko-zagorske županije, učenika osnovnih škola koje nose naziv „Antun Mihanović“ u Republici Hrvatskoj te u kategoriji učenika srednjih škola Krapinsko-zagorske i Zagrebačke županije.

Nakon polaganja cvijeća na grobu Antuna Mihanovića, održan je prigodni program i dodjela nagrada. Najuspješniji radovi bili su javno izvedeni i tiskani su u zborniku. Naša učenica Nika Jagečić (6.c) osvojila je 1. nagradu u kategoriji osnovnih škola za pjesmu Babičino cvietje. Hrvoje Babić (8. a) autor je pjesme V mojamu sercu - rieč domača koja je pohvaljena.

Njihova je mentorica Vesnica Kantoci. Čestitke Niki i Hrvoju!

Tomislav Hursa, 6.a

U četvrtak, 14.5.2015. godine posjetili su nas vrtićevci. Dočekali smo ih sa osmjehom na licu i poželjeli im veliku dobrodošlicu. Svi su iznenađeno promatrali prekrasnu učionicu. Prvo smo se svi predstavili, a predsjednik i potpredsjednica razreda rekli su nešto o sebi, našem razredu te svojim obvezama. Za njih smo i priredili kratku priredbu. Odglumili smo im Šegrta Hlapića i plesali Kiki dance. Oni su također otpjevali nam pjesme i darovali bombone. Zajedno smo crtali po ploči i na papiru, šetali se školom. Pokazali smo im školsku kuhinju, dvoranu za tjelesni i izložbu u predvorju škole. Rastali smo se i zaželjeli im ugodno ljeto prije prvog razreda.

Kristina Čajko, 4.c

Još jedna proslava rođendana naše drage slavljenice - škole je iza nas. Već tradicionalno, priredbu povodom Dana škole otvorili smo himnom Put v školu koju je izveo naš školski zbor uz instrumentalnu pratnju Antonija Kolarića pod vodstvom učiteljice Ines Bručić.

U ime naše slavljenice poštovanoj publici obratila se ravnateljica škole, gospođa Sanja Šakoronja. Ravnateljica je ponosno istaknula da naša zajednica učenika, učitelja i roditelja uspješno radi, stvara i odgaja u vrijeme koje u najmanju ruku nije poticajno, a našu školu vidi kao mjesto koje još uvijek pruža učenicima sigurno mjesto za boravak. Od brojnih i vrijednih aktivnosti kojima smo nastojali pozitivne i uzorite vrijednosti prenijeti na naše učenike spomenula je samo neke (zaista ih je mnogo): osvojeno prvo mjesto na smotri uz Dane kruha (ujesen ćemo predstavljati našu županiju na državnoj smotri), projekt „Banket kod Wraniczanya“ s kojim smo gostovali na smotri najuspješnjih u Hrvatskom saboru, istraživački rad Oroslavsku kuharski spomenar koji se plasirao na Državnu smotru učeničkih zadruga, na županijskoj smotri učeničkih zadruga naša učenička zadruga „Flora“ izborila je sudjelovanje na Državnoj razini, školski projekti „Među nama...tolerancija“ i „Čitamo mi, u obitelji svi“, proslava 110 godina naše Područne škole, humanitarna akcija za djecu s poplavljenih područja, božićne radionice, radionice za darovite učenike i radionica Put drvenih igračaka, kviz natjecanje „Koliko poznaješ Hrvatski Sabor?“ te obilježavanje značajnih događajnica. Ravnateljica se s ponosom osvrnula i na postignute izvrsne rezultate naših učenika i mentora na brojnim natjecanjima, natječajima i na izvanškolskim aktivnostima koji su pobrojani na školskoj prezentaciji. Podsjetila nas je i na obnovu zgrade Područne škole i obavljene radove na matičnoj školi te na izvršene pripremne radnje za produženi boravak koji kreće na jesen. Na kraju se zahvalila svima na suradnji, požrtvovnosti i odanosti poslu, druženju i toplim osmjesima te nas pozvala da i dalje rastemo u zajedništvu otvorenih srca i umova za nova znanja, spoznaje i ljepotu življenja.

Nakon lijepih riječi nastavili smo s kulturno-umjetničkim programom naših učenika. Ana Ciglenečki, učenica petog razreda odsvirala nam je skladbu “Andante“, a zbor se predstavio s još jednom pjesmom Iznad duge. Naša slavljenica dobila je na poklon bijelo cvijeće – recitaciju Bele rože izvela je Maša Ciglenečki, učenica šestog razreda, a recitaciju Ognjeni ognjenec izveo je Leonardo Bedek, učenik šestog razreda. I Maši i Leonardu mentorica je Vesnica Kantoci. S obzirom da smo naučili da tolerantan znači, između ostaloga, uvažavati različitosti, važno je znati da Živimo zajedno, ali s razlikama. Recitaciju istoimenog naslova izveli su učenici četvrtog razreda Marin Leštek, Magdalena Gruborović i Luka Kraševac, a za nastup ih je pripremila naša stručna suradnica Anita Šalec. A svestranost i talentiranost naših učenika dokazala je prva televizijska emisija „Teške teme“ koju su snimili učenici četvrtog c razeda sa svojom učiteljicom Suzanom Sadaić. Ozbiljnim temama bavili su se i učenici drugog razreda u recitaciji Mali čuvari velike Zemlje i njihova učiteljica Vesna Grabušić. Svake godine svojom vokalnom izvedbom oduševi nas učenica osmog razreda Magdalena Šimunović koja je ove godine otpjevala pjesmu I have nothing. Program smo nakratko prekinuli jer je slijedio najsvečaniji trenutak proslave - ravnateljica i gradonačelnik uručili su nagrade najboljima. Učenice sedmog i osmog razreda, članice učeničke zadruge „Flora“ Ana Beg, Agata Gredičak, Viktoria Hren, Ema Vrbanović, učenica prvog razreda Hana Sviben i njihove mentorice Dubravka Knezić, Andrijana Tomić i Nataša Čičko nagrađene su za postignute uspjehe za učeničkom zadrugom. Sportske nade: Vinka Kovačić, učenica osmog razreda nagrađena je za osvojeno prvo mjesto u Županijskom krosu u kategoriji sedmih i osmih razreda, a Antonija Hrgetić na istom natjecanju za prvo mjesto u kategoriji petih i šestih razreda. Nagradu je primio i njihov mentor Marinko Banožić. Tradicionalno uspješni su naši mladi tehničari: Eugen Bival, učenik sedmog razreda nagrađen je za osvojeno prvo mjesto na Županijskom natjecanju u kategoriji strojarske konstrukcije, Mateo Stipić, učenik sedmog razreda nagrađen je za osvojeno prvo mjesto na Županijskom i treće mjesto na Državnom natjecanju u kategoriji obrade materijala, a za fantastičan uspjeh na Državnom natjecanju u kategoriji elektronike i to prvo mjesto nagrađen je Karlo Vučilovski, učenik osmog razreda. Nagradu je primio i njihov mentor Krešimir Hamer. Dvoranom se pronio gromoglasan pljesak za sve nagrađene, a sretna i ushićena lica nagrađenih zabilježena su zajedničkom fotografijom. Fotografijom su zabilježeni i naši školski dani tijekom školske godine 2014./ 2015. Poseban štih ovoj našoj rođendanskoj proslavi dale su plesne točke naših učenika koji plešu akrobatski rock'n roll i već sudjeluju na raznim natjecanjima. Prvi nastup bio je u paru, a plesali su Lana Zrinski i Fran Kržak, drugu plesnu točku izvela je i mlađa formacija „Kikići iz Oroslavja“, a za kraj oduševila nas je starija formacija „Oro“ pa smo se svi pridružili zajedničkom plesu.

Nastupi naših učenika na ovogodišnjoj proslavi su cvijeće koje se rascjetalo u punom cvatu i dalo najljepše uratke proizašle iz školskog života jer upravo mi, učenici, učitelji i svi zaposlenici škole, činimo našu školu živom i udahnjujemo joj život iz godine u godinu. Vjerujemo da će ti cvjetovi i dalje rasti i darovati sebe školi s ljubavlju.

Nataša Čičko& Valentina Mokrovčak

Dječji časopisi nas poučavaju i zabavljaju. Malo smo čitali tekstove iz Prvog izbora i Radosti, malo smo razgovarali o pročitanome, punoooo smo rješavali križaljke i rebuse, a najzanimljiviji dio sata je bio onaj stvaralački. Postali smo pravi ilustratori i oslikavali smo naslovnice časopisa. One sada krase pano ispred knjižnice.

I mi, učenici petog c, smo se bavili časopisima, i to znanastvenopopularnim. Samostalno smo pretraživali informacije u časopisu Meridijan i Drvo znanja. Istražili smo naslovnicu, rubrike, gdje se nalazi impresum i što ističe. Nakon obavljenog posla oni koji žele znati više odabrali su jedan članak, pročitali ga i sažeto prepričali.

Naša knjižničarka nam je rekla da vjeruje da ćemo od danas koristiti časopise kao izvore informacija za cjeloživotno učenje.

Čitači& školska knjižničarka

U ponedjeljak, 18.5.2015. godine, u posjet učenicima četvrtih razreda naše škole došao je književnik Hrvoje Kovačević. Bili smo jako uzbuđeni. Na početku susreta, učenici 4.c razreda pripremili su interesantan igrokaz na temu „Tko je zapravo Hrvoje Kovačević?“ Prikaz nam se jako svidio, a i naš gost se razveselio.

I u našoj školskoj knjižnici obilježili smo Dan knjige. Nismo čitali Juditu (malo nam je preteška) već priču Ane Đokić „Nemaš pojma, Grizlijane!“ . Priča je to o jednom medjevdiću Grizlijanu koji je sam morao pronalaziti hranu, a baš mu se to i nije dalo. Prvašićima se priča jako svidjela, posebno medvjedić Grizlijan pa su njegovim likom ukrasili svoje bilježnice.

Nakon zabavnog uvoda, i sam pisac nam se predstavio. Saznali smo da je njegov put do postanka književnika bio dug. Gospodin Hrvoje Kovačević nam je na zabavan način ispričao kako se između pisanja i sporta (i djevojaka, ha, ha), odlučio za pisanje.

Pisac nam je predstavio svoje dječje romane. Upoznao nas je sa serijom romana koji počinju s riječju „Tajna“ – Tajna mačje šape, Tajna ribljeg oka, Tajna graditelja straha… Gospodin Hrvoje nam je pričao o sadržajima romana, ali „Tajnu“ nam nije želio otkriti. Predstavljanje romana bilo je nadasve zanimljivo i sigurna sam da će mnogi od nas pročitati djela u želji da otkrijemo svaku „Tajnu“.

Na kraju susreta, zamolili smo pisca Kovačevića za autogram, za uspomenu i sjećanje na ovaj dragi susret. Svi smo se lijepo zabavili i nadamo se da ćemo imati još mnogo takvih zanimljivih i poučnih posjeta.

Lana Zrinski, 4.b

Dan hrvatske knjige obilježava se svake godine 22. travnja, odlukom Sabora Republike Hrvatske od 1996., u spomen na Marka Marulića koji je toga datuma 1501. godine dovršio svoju Juditu.

I u našoj školskoj knjižnici obilježili smo Dan knjige. Nismo čitali Juditu (malo nam je preteška) već priču Ane Đokić „Nemaš pojma, Grizlijane!“ . Priča je to o jednom medjevdiću Grizlijanu koji je sam morao pronalaziti hranu, a baš mu se to i nije dalo. Prvašićima se priča jako svidjela, posebno medvjedić Grizlijan pa su njegovim likom ukrasili svoje bilježnice.

Čitali smo i basne, i to Telegrafske, koje je napisao Gustav Krklec. Gustav Krklec je živio u Hrvatskom zagorju, a Telegrafske basne napisao je za svoju kćer Katarinu. A zašto se zovu baš telegrafske? Za vrijeme života književnika telegraf bio jedini uređaj kojim su se prenosile poruke. Gustav Krklec želio je svima prenijeti svoje basne, jer basne imaju značajnu ulogu u dječjem odgoju.

Druženje s knjigom nastavili smo u našoj Gradskoj knjižnici. Knjižničarka Lidija dočekala nas je s velikim osmijehom na licu. Upoznala nas je odjelom za odrasle i studente, pokazala nam je što sve čini zavičajnu zbirku, na kraju nas je odvela na dječji odjel. Najzanimljiviji i najveseliji odjel za nas. Tu je svatko pronašao ponešto za sebe. Čitajući i igrajući vrijeme nam je brzo prošlo, a čekao nas je još jedan zadatak. Kviz znanja o pročitanim knjigama. Pauci protiv Cekača! Pobijedili su Cekači, i to za dva boda. Ali svi zajedno smo se veselili, jer na sva pitanja o pročitanim knjigama u trećem razredu smo točno odgovorili. Pitanja su bila dobro postavljena, i lagana. Knjižničarka nam je obećala da će u četvrtom razredu biti teža. Pauci su se malo zbunili na pitanjima o Gradskoj i školskoj knjižnici. Možda nisu dovoljno pažljivo slušali što nam je knjižničarka pričala?! Nema veze….svi smo dobili malu nagradicu, pa smo se radosni vratili u školu.

Mali čitači&školska knjižničarka

U vremenu od 30.3.2015. do 1.4.2015., za vrijeme proljetnih praznika, u našoj je školi organizirana Radionica za darovite, talentirane, motivirane. Kreativne radionice za učenike od prvog do četvrtog razreda održavale su se svakog dana od 10,00-12,00 sati pod „voditeljskim palicama“ naših učiteljica Suzane Sadaić i Renate Posavec. Učiteljice su za nas pripremile raznovrsne igre i zadatke u kojima je bilo puno smijeha i zabave. Bilo je zabavno družiti se i stjecati nova prijateljstva. Bili smo kreativni, kroz igru smo vježbali snalažljivost u novim i nepoznatim situacijama, zabavljali se u pokazivanju zadanih emocija. Po završetku radionice svaki je učenik dobio priznanje za uspomenu i lijepo sjećanje.

Lana Zrinski, 4.b

Dan planeta Zemlje obilježava se svake godine 22. travnja radi jačanja svijesti i poštovanja za prirodni okoliš našeg planeta. I mi, učenici 2. b razreda, obilježili smo taj važan dan.

U knjižnici nam je knjižničarka pročitala Pismo iz Zelengrada.

Priča nas je potaknula na razgovor o velikim ekološkim problemima: zagađenje voda, zraka, globalno zatopljenje, ozonske rupe, teško razgradivi otpad, ispušni plinovi. Pitali smo se što mi možemo učiniti za spas naše Zemlje, kao što su vrijedne životinje spasile potok. Koristeći enciklopedije i Internet, razgovarajući o svakodnevnim životnim potrebama i navikama, odabrali smo 10 koraka za očuvanje planeta Zemlje. Knjižničarka nam je pomogla te korake osmisliti i nastao je lijep i edukativan poster. Svakako ga proučite! Ne preskočite ni jedan korak! Nalazi se na panou školske knjižnice. I to nije sve. Napisali smo i poruke, za sve ljude, i velike, i male, baš kao i životinje iz Zelengrada.

Neka naša planet bude naš Zelengrad!

Učenici 2.B & knjižničarka

On glumi, oponaša, svijet zabavlja,

ostanite uz nas, priča se nastavlja…

23.3.2015. u našu školu je došao,

nismo ni znali

da i on je u ovoj školi svoje školovanje prošao.

Svake godine posjećuje nas na školskom Lidranu,

on pravi je znalac jer glumu drži na dlanu.

Svoju životnu priču podijelio je s nama,

odgovarao na pitanja bez imalo srama.

Oponašao likove iz crtića,

pričao o zgodama iz TV vrtića.

Pričao je s nama sve do samog kraja,

pričao o glumi koja nas s drugim svijetom spaja.

Već se sigurno pitate tko je to,

Ronald Žlabur i gotovo!

Kristina Čajko i Dorotea Kurelja, 4.c

Dočekali smo i taj dan! U posjet nam je naš glumac Ronald Žlabur. Istina, on je svake godine naš gost na školskoj smotri Lidrano. Ali, ovaj put nije došao ocijeniti naše literarno i dramsko stvaralaštvo, nego nam ispričati ponešto o sebi, svojem životu , zanimljivom i kreativnom zanimanju.

Na početku susreta, Jana i Martin, učenici 3. b, izveli su igrokaz „Tračerice“. Lijepa dobrodošlica za našeg gosta! A usput smo se i dobro nasmijali jer igrokaz je bio jako smiješan.

Ronald nam je pričao o svom djetinjstvu, školovanju, lijepim doživljajima i kako je to biti glumac, i to slavan! Opisao nam je jedan svoj radni dan, a najzanimljivije je bilo slušati kako se snimaju crtići i emisije za djecu. Za čas se pretvorio u Spužvu Boba. Baš je smiješan kao Spužva Bob. Recitirao nam je pjesmu „Jesenski veter“ koju je naučio recitirati još u osnovnoj školi, u ovoj našoj školi, jer je bio njezin đak. Ronald je do studija živio u Oroslavju, a sada živi u Zagrebu. Rado i strpljivo je odgovarao na pitanja učenika (a učenike zanima baš sve), a najljepši dio susreta bio je sam kraj. Ugodno smo ga iznenadili prigodnim poklonima koje su učenici sami osmislili i pripremili. Poklonili smo mu i jedan drveni aviončić, da nam što brže dođe opet u posjet. „S ovim poklonima u ruci osjećam se kao prava diva!“, rekao je. A prave dive vole dijeliti autograme i fotografirati se!

S osmijehom na licama ispratili smo našeg gosta, glumca, Oroslavčana, bivšeg učenika. Do novog susreta, rado ćemo ga gledati na televiziji, u kazalištu i sjećati se lijepih riječi i poruka koje nam je uputio.

„Veliki knjižničari“

Mjesec ožujak obiluje važnim datumima koje i u našoj školi rado obilježavamo. Dani hrvatskog jezika, Dan voda, Dan šuma, Svjetski dan pjesništva ..., a od 2013. godine, prema preporuci Ministarstva znanosti obrazovanja i sporta diljem Lijepe naše, ali i šire, 21. ožujka obilježava se Dan darovitih i na taj način se doprinosi promicanju potreba darovite djece.

Drago mi je što mogu reći da se u našoj školi i puno ranije počelo raditi na stavaranju poticajnih uvjeta za razvoj darovite, kreativne, talentirane djece, što kroz izvannastavne aktivnosti, što kroz Program „Rad s darovitim učenicima u razrednoj nastavi“ . U sklopu ovog Programa, od 2002. godine, radilo se na obogaćivanju nastavnog programa u razrednoj nastavi, a najvrjedniji dio Programa zasigurno je i kontinuirani desetogodišnji rad s identificiranom potencijalno darovitom djecom kroz radionice skupine „Hrabri kreativci“. Mali dio bogate zbirke radova ove skupine bilo je, i još uvijek je, moguće vidjeti na prigodnom panou u holu škole.

Kako se možemo pohvaliti kontinuiranim i dugogodišnjim nastojanjem u pružanju podrške darovitim učenicima, naravno da nismo zanemarili njihov dan, štoviše, potrudili smo se da ga prigodno obilježimo.

Odmah moram reći da je u našoj školi mnogo talentiranih učenika koji su zavrijedili biti dio ove priče o darovitima, ali kako su voditelji našeg programa za Dan darovitih lijepo rekli, kada bismo prikazali sve što Vam možemo i želimo prikazati, to bi doista potrajalo. Morali smo se odlučiti za jedan segment, za jedan dio slagalice darovitosti koju naša škola, naši učenici posjeduju.

Ovu godinu odlučili smo pokazati talentiranost, kreativnost, maštovitost naših dramskih skupina. Naime, nakon ovogodišnjeg školskog „Lidrana“ na kojem su prikazani igrokazi koji su oduševili sve prisutne i zadali težak posao žiriju koji je morao odlučiti koji će od njih ići dalje, rodila se ideja da tu kreativnost treba svakako prikazati i učiniti dostupnom za vidjeti široj publici, jer uistinu to zaslužuje.

Ima li boljeg dana za to od Dana darovitih?

Upriličili smo pravu malu svečanost igrokaza, začinjenu glazbenim notama. ..i kolačima mama i baka koji su posjetitelje vabili u predvorje škole gdje su se ove delicije mogle i kupiti.

To predvečerje, 20. 3., naše drage goste počastili smo bogatim programom. Učenici 4. b razreda i njihova mentorica, učiteljica Ksenija, uveli su nas u bajku o Zamkama začaranog dvorca. Učenici 4. c razreda i njihova učiteljica Suzana, pokazali su nam kako se na zanimljiv način može adaptirati jedna važna i učenicima, ali i odraslima draga knjiga – Čudnovate zgode šegrta Hlapića. Učiteljica Vesna Grabušić i njeni bivši i jedan sadašnji učenik (nikako ga ne smijemo izostaviti, odlično je odigrao svoju ulogu) zapitali su se jako dobro pitanje: Kam se sram skril? A naši učenici viših razreda i njihova mentorica, učiteljica Nataša Čičko poželjeli su vratiti ljubav svojom inspirativnom pričom koja ukazuje na poteškoće s kojima se susreću obitelji učenika s poremećajem pažnje i koncentracije.

Naši mali glazbeni virtuozi počastili su nas čarobnim zvucima. Hvala im na tome…Ana, Antonijo, Maša, Ema, Marija Magdalena i, naravno, mama Ružica.

Hvala i našim voditeljima programa, Jani i Leonardu, bili su izvrsni.

Hvala svim učenicima i njihovim mentoricama na radu, trudu, kreativnosti…uvijek nas iznova iznenade svojom domišljatosti, maštovitosti, motiviranosti.

Hvala svim kreativcima „iz pozadine“ koji su na bilo koji način pomogli u ostvarivanju ove lijepe i ugodne svečanosti, prigodnom uređenju prostora i panoa.

I za sam kraj ove priče o darovitosti, valja napomenuti da ovo nije kraj…naprotiv, ovo je samo poticaj za daljnji naš rad u smjeru pružanja podrške darovitim učenicima. Tome u prilog ide i činjenica da je naša škola jedna od pet osnovnih škola Krapinsko-zagorske županije koja se uključila u rad Radne skupine odgojno-obrazovnih djelatnika (a naša ravnateljica je i članica te skupine) koji žele unaprijediti podršku darovitim učenicima i promicati njihova prava i potrebe.

Anita Hledik, pedagoginja

Svjetski dan zaštite šuma obilježava se svake godine 21. ožujka i taj dan predstavlja priliku da se podsjeti na važnost šuma i njihove zaštite. Svjetske šumske površine znatno se smanjuju svake godine. Šume su danas ugrožene zbog klimatskih promjena, efekta staklenika, lošeg gospodarenja, požara, poremećenog režima voda, kukaca, glodavaca, bakterija, gljivica, onečišćenja zraka, tla i voda, kiselih kiša i dr.

Opća skupština Ujedinjenih naroda je rezolucijom iz 1993. odlučila da se 22. ožujka svake godine obilježi kao Svjetski dan voda s idejom da se na taj dan u čitavom svijetu posebno skrene pozornost na probleme vezane za vodu i vodne resurse. Hrvatska je po obnovljivim zalihama vode na 5. mjestu u Europi i 42. u svijetu. Uz bogatstvo vode možemo se pohvaliti i činjenicom da još uvijek u mnogim dijelovima Hrvatske pijemo vodu iz slavine, odnosno da je voda iz javnih vodoopskrbnih sustava većinom visoke kakvoće, a površinske i podzemne vode i more su u dobru stanju.

U PŠ Krušljevo Selo u organizaciji gospodina Darka Krušelja i udruge "Petrože" organizirano je edukativno predavanje o važnosti očuvanja čovjekova okoliša vezano uz Svjetski dan šuma i Svjetski dan voda. Predavanje, kojem su prisustvovali svi učenici područne škole, i po jedan predstavnik svakog razreda matične škole, održali su gospodin Krušelj i predstavnik "Unijapapira", tvrtke koja se bavi recikliranjem starog papira. Predstavnici razreda su nakon povratka u školu, na satovima razrednika te prirode i biologije, ostalim učenicima prenijeli informacije koje u čuli. Učenici su izveli i prigodni program, a nakon toga su primili su prigodne poklone: edukativne letke o Danu voda, slikovnice o poplavama i zaštiti voda te olovke.

Sanja Vidiček

Na prvi dan proljeća slavimo i Svjetski dan pjesništva. Obilježili smo ga čitajući poeziju u knjižnici. Jako sam se razveselila što su se ove godine čitanju pridružili naši „Veliki knjižničari“, i to dečki: Valentino, Ivan i Dominik. Odabrali su prigodne pjesmice i izražajno ih pročitali. Publika je uživala, a nadam se da su i oni promijenili, pomalo uvriježeno, mišljenje da pjesmice nisu za dečke, već za cure.

Uživajte i vi u pjesmicama i otvorite vrata proljeću!

Vaša školska knjižničarka

Jednog dana, zapravo 20.3. 2015. godine, u naš razred došla je knjižničarka. Pošto je to bio Svjetski dan pripovijedanja, knjižničarka nam je ispričala jednu predivnu bajku braće Grimm Nahod-ptica. Bajka mi se baš dojmila. Naša učiteljica ju nikad nije čula. Sjedili smo u krugu, uz svijeću. Nakon pripovijedanja razgovarali smo s knjižničarkom o bajci. Viktorija je postavila jedno zanimljivo pitanje. A što se dogodilo s majkom od Nahod-ptice? Na to čak ni knjižničarka nije imala odgovor pa je rekla da razmislimo i smislimo priču o majci Nahod- ptice. Evo moje priče:

Nahod-ptica je ostala u šumi pretvorena u malu crkvicu. Nahod-ptičina majka ušla je u crkvu kako bi se pomolila za svoje davno izgubljeno dijete. Majčine riječi čula je Nahod-ptica i sjećanje joj se vratilo. I sve što se dogodilo u prošlosti. Kip Blažene Djevice Marije je počeo plakati. Crkva se u tren pretvorila u Nahod-pticu. Majka Nahod-ptice počela je vikati:“Vratila se! Moja davno izgubljena kćer se vratila!“ Kada je to čuo šumar, odmah je pojurio vidjeti što se dogodilo njegovoj posvojenoj kćeri. Čim je vidio majku Nahod-ptice zaljubio se u nju. Živjeli su zajedno do kraja života. Postoji dan kad su sve djeca iz sela došla k Nahod-ptici, a ona i njezina majka su im pripovijedale bajke, baš kao i nama naša knjižničarka.

Paula Zrinski, 3.b

Bajku Nahod-ptica slušali su i učenici prvog c razreda.

Oni nisu smišljali nove događaje i likove, kao trećaši i četvrtaši.

Oni su nacrtali ono što su čuli i zamislili.

Njihove ilustracije sada krase pano školske knjižnice.

Udruga mladih Feniks u Osnovnoj školi Oroslavje 16.2.2015. održana je radionica izrade drvenih dječjih igrački, u sklopu građanske inicijative "Put igračaka".

Radionice izrade drvenih igračaka vodio je majstor Ivica Mesar iz Marije Bistrice.

Građanska inicijativa „Put igračaka“ je sinonim za rješavanje problematike nepoznavanja tradicijskih drvenih igrački koje su uvrštene na UNESCO-vu reprezentativnu listu nematerijalne zaštićene kulturne baštine, a proizvode se samo u Hrvatskom zagorju i specifične su za ovo podneblje.

Na tržištu je prisutno sve više igračaka s istoka koje su rezultata masovne proizvodnje, dok tradicijski način izrade igračaka s naglaskom na ekološku proizvodnju izumire. Jedini fenomen koji je u cijelosti s područja Hrvatskog zagorja,a zapisan je na Reprezentativnoj listi nematerijalne baštine čovječanstva, jesu drvene dječje igračke. Danas je Zagorje jedini kraj u Hrvatskoj u kojem se još uvijek pojedinci bave tim poslom. Od samih početaka igračke izrađuju majstori drvorezbari, samouki stanovnici Bistričkog i Stubičkog Laza, Gornje Stubice, Tugonice, Turnišća i Marije Bistrice. Sve su to sela na hodočasničkom putu prema nacionalnom marijanskom svetištu u Mariji Bistrici.

Cilj inicijative je promocija i očuvanje nematerijalne kulturne baštine, tradicijske drvene igračke. Ovom građanskom akcijom rješavamo problem zaborava i izumiranja tradicijskog obrta izrade drvenih dječjih igrački u lokalnoj zajednici.

Ovu građansku inicijativu financira Zaklada za poticanje partnerstva i razvoj civilnog društva iz Pule u iznosu 13.000,00 kuna, te Grad Oroslavje u iznosu 1.300,00 kuna.

Ankica Šuk

Završili smo i posljednu fazu projekta „Čitamo mi u obitelji svi“ koju smo započeli još prošle školske godine, a završili ove, jer bilo je puno čitača.

Mišljenje roditelja i učenika, sada već 4. c razreda, istražila sam putem anketa. I roditelji i učenici ispunili su anketne listiće.

više ...
Vaša školska knjižničarka

Ove godine dan zaljubljenih je u subotu pa smo ga kroz cijeli tjedan u školi prigodno obilježavali. Na satu engleskog jezika smo čitali razne ljubavne legende i mitove ili pak priče naših baka, no posebno nam je bila zanimljiva priča o nastanku Valentinova, koju smo priložili u nastavku kako bi se i ostali radoznalci mogli informirati, priča je naravno na engleskom jeziku (da usput malo vježbate ;) ). Nadamo se da ste i Vi nekog obradovali lijepom gestom i zapamtite ne trebate biti zaljubljeni da bi nekom pokazali da vam je stalo do njega ili nje!

HAPPY Valentine`s Day to all!!

Učenici 4. i 6. razreda i ˝tičer˝Maja

St. Valentine's Story

Let me introduce myself. My name is Valentine. I lived in Rome during the third century. That was long, long ago! At that time, Rome was ruled by an emperor named Claudius. I didn't like Emperor Claudius, and I wasn't the only one! A lot of people shared my feelings.

Claudius wanted to have a big army. He expected men to volunteer to join. Many men just did not want to fight in wars. They did not want to leave their wives and families. As you might have guessed, not many men signed up. This made Claudius furious. So what happened? He had a crazy idea. He thought that if men were not married, they would not mind joining the army. So Claudius decided not to allow any more marriages. Young people thought his new law was cruel. I thought it was preposterous! I certainly wasn't going to support that law!

Did I mention that I was a priest? One of my favorite activities was to marry couples. Even after Emperor Claudius passed his law, I kept on performing marriage ceremonies -- secretly, of course. It was really quite exciting. Imagine a small candlelit room with only the bride and groom and myself. We would whisper the words of the ceremony, listening all the while for the steps of soldiers.

One night, we did hear footsteps. It was scary! Thank goodness the couple I was marrying escaped in time. I was caught. (Not quite as light on my feet as I used to be, I guess.) I was thrown in jail and told that my punishment was death.

I tried to stay cheerful. And do you know what? Wonderful things happened. Many young people came to the jail to visit me. They threw flowers and notes up to my window. They wanted me to know that they, too, believed in love.

One of these young people was the daughter of the prison guard. Her father allowed her to visit me in the cell. Sometimes we would sit and talk for hours. She helped me to keep my spirits up. She agreed that I did the right thing by ignoring the Emperor and going ahead with the secret marriages. On the day I was to die, I left my friend a little note thanking her for her friendship and loyalty. I signed it, "Love from your Valentine."

I believe that note started the custom of exchanging love messages on Valentine's Day. It was written on the day I died, February 14, 269 A.D. Now, every year on this day, people remember. But most importantly, they think about love and friendship. And when they think of Emperor Claudius, they remember how he tried to stand in the way of love, and they laugh -- because they know that love can't be beaten!

Kao i u ljubavi, i u knjizi se može uživati. Naši „Mali knjižničari“ napravili su svoju škrinju ljubavi. Svatko je donio na papiru ljubavnu pjesmu koja mu se sviđa. Pjesme su tražili u svojim čitankama, knjigama pjesama iz knjižnice, a nekima su za ovu priliku roditelji „posudili“ svoju pjesmu. Svoje pjesme čitali su na glas, uživali u pročitanome, a pritom razvijali osjećaj prisnog poštovanja prema literaturi i ovoj velikoj temi.

Vaša školska knjižnička

Međunarodni dan sigurnijeg interneta obilježava se od 2004. godine, drugog dana, drugog tjedna u veljači.

Ove godine to je 10.2.

Mreže INSAFE i INHOPE obilježavaju Dan sigurnijeg interneta tako što nas pozivaju da se uključimo u aktivnosti za stvaranje sigurnijeg interneta za našu djecu i mlade.

Internet nam može pomoći u obrazovanju i daje nam mogućnost pristupa mnogim informacijama, međutim, velika sloboda i mnoštvo informacija nose sa sobom i veliku odgovornost. Uz brojne dobre i korisne strane internet nosi i moguće opasnosti. Internet je postao sastavni dio našeg svakodnevnog života, pa nam je sigurnost djece i mladih na internetu vrlo bitna.

Naši „Veliki knjižničari“ također su se uključili u aktivnosti za stvaranje sigurnijeg interneta. U školskoj knjižnici napravili su poster sa korisnim savjetima za djecu, a i roditelje, o korištenju interneta. U izradi postera koristili su se priručnikom iz školske knjižnice Nasilje preko interneta, autorice Gordane Buljan Flander.

A naša knjižničarka toplo preporuča izvrsnu i poučnu knjigu Melite Rundek Haj, ja sam on-line.

I za kraj ne zaboravite!

„ U virtualnom svijetu, poštujte svoje sugovornike, svoju privatnost i privatnost drugih!“

Leonarda Sirovec, 6.c

Prvog dana nastave, 12.1.2015. godine u 18,30 sati održana je školska smotra LIDRANO 2015.

Ovogodišnja Smotra ne samo da je iz minute u minutu plijenila pažnju, već je stvorila šaroliki emotivni ugođaj: od smijeha do sjete pa i pokoje suze. Bila je to prava svečanost riječi i dječjeg stvaralaštva.

Na školsku smotru prijavljeno je prema kategorijama:

-literarni izraz: 16 radova

-dramsko - scenski izraz: 14 pojedinačna nastupa (12 recitacija i 2 monologa) i 4 skupna nastupa.

Na smotri su sudjelovali učenici razredne i predmetne nastave. više ...

Valentina Mokrovčak
1. polugodište

Kao i svake, pa tako i ove godine, učenici i učiteljice naše škole su pripremili priredbu povodom božićnih blagdana. Na priredbi je bilo jako lijepo. Pozornica je bila prava zimska i božićna, a voditelji, učenici 4.c su odlično odradili svoj posao. Osamnaest nastupa izvedeno je u velikoj dvorani za TZK-u. Nastupi su bili odlični i zanimljivi. Jako su mi se svidjele plesne točke. Najbolji igrokaz mi je bio BOŽIĆNA PRIČA. Glumci su bili preslatki, a igrokaz je bio zabavan. U scenskom prikazu SVJETLO SE NE SMIJE UGASITI učenici su nam pokazali što zapravo znače svijeće na adventskom vijencu. I zbor se ove godine iskazao! Pjevali su samo tri pjesme, ali ih je bilo lijepo slušati. Publika i učenici su se pristojno ponašali na priredbi i sve je išlo brzo i glatko. Zaslužili su jednu veliku peticu. Fotografije svin nastupa možete pogledati u prilogu.

Patricia Frančina Gredičak, 6.a

Učenici i roditelji 4. razreda zajedno sa svojim učiteljicama Marijom Japec, Ksenijom Pušćenik, Miricom Šturlan i Suzanom Sadaić u 11. mjesecu 2014. godine pokrenuli su projekt Božićni tjedan- djeca djeci. Tijekom dva mjeseca vrijedno su sakupljali razne stvari koje smo odlučili donirati Centru za rehabilitaciju u Pustodolu. Vodili smo se njihovim potrebama i željama pa smo uz slatkiše, odjeću, higijenske potrepštine, sakupljali i kape, novčanike, kozmetiku, torbice i slično. Pošto su također naglasili kako bi se najviše radovali upravo našem dolasku u sam centar, odlučili smo im i to ostvariti. Uz pomoć roditelja, utovarili smo automobile poklonima i krenuli u Pustodol. Posjet je bio vrlo emotivan. Priredili smo im kratki program pun pjesmica i plesa, a oni su nam veselo pljeskali. Uzbuđeni su bili zbog poklona pa je naše upoznavanje sa štićenicima započelo podjelom darova. Koliko sreće i sretnih osmjeha zbog tako skromnog, ali od srca danog poklona. Počastili su oni i nas slatkišima i sokom, a mi smo im punog srca poželjeli sve najbolje za božićne blagdane. Učenici su sljedećeg dana u školi bili prepuni dobrih dojmova te želje da se ovakav projekt češće provodi jer uz tako malo truda i inicijative i ti možeš nekom izmamiti osmijeh na lice!!

Učiteljica Suzana Sadaić

Teme zdravstvenog odgoja postale su zanimljive teme koje obrađujemo na satovima razrednog odjela. Da bi one postale što zanimljivije i stručno objašnjene, čest gost u našem razredu je Martina mama, gospođa Vlatka, viša medicinska sestra. Ona nikad ne dođe praznih ruku. Ovaj put nam je pričala o tjelesnom i mentalnom zdravlju. Svakome je poklonila toplomjer kako bismo mogli kontrolirati svoju tjelesnu temperaturu . Naučili smo da povišena tjelesna temperatura upozorava da naše tijelo nije zdravo.

Učiteljica: Ankica Šuk

I ove godine DND Oroslavje darivalo je učenike naše škole slatkišima povodom Božića. Slatkiše su po razredima raznosili već uvježbani Mladi Mrazovi, pomoćnici starog Djedice. Mihael Šuk i Dominik Tomić i ove godine to su majstorski izveli i svojim nastupom izmamili osmijehe na mnoga lica.

Učiteljica: Ankica Šuk

Zadaća svakog knjižničara je popularizirati knjigu i čitanje! Zato često pozivam učenike na čitanje i druženje u knjižnicu.

Danas sam pozvala trećaše. Istraživali smo koji put mora prijeći knjiga od autora do nas - čitatelja. Svaki učenik si je odabrao jednu knjigu s police koja ima oznaku D (dječja knjiga). Razgovarali smo o knjizi i njezinom fizičkom izgledu (korice, listovi, slike, količina teksta na pojedinim stranicama). Zadržali smo se na dvjema debelim stranicama koje „omataju“ knjigu. Korice štite tanke listove od savijanja, one su poput zaštitnog omotača, često su šarene i uljepšavaju knjigu. Kratko smo porazgovarali o ekologiji, važnosti čuvanja knjiga i recikliranja papira. Imenovali smo osobe važne za nastanak (autor, ilustrator, prevoditelj) i prepoznavali dijelove knjige (naslovnica, sadržaj, bilješka o piscu). Pošto su učenici uspješno pronašli podatke na knjizi slijedila je nagrada! Čitanje! Vjerovali ili ne – učenici su se tome jako razveselili.

Učenicima trećeg a pročitala sam bajku braće Grimm Bremenski gradski svirači. Nakon čitanja učenici su prepričavali bajku, i to unatrag! Odlična vježba za razvijanje koncentracije i pamćenja.

Učenici trećeg b i c razreda željeli su čuti nešto modernije i novo. Njima sam pročitala jednu priču Zvonimira Baloga iz zbirke Bonton. Priča govori o blagdanima i darivanju. Ima lijepu poruku.

„Malo je onih koji na blagdan odluče, na primjer, pročitati neku knjigu. A dobra knjiga može biti kudikamo veći blagdan. Veliki blagdan može biti i razgovor prijateljem. I šetnja parkom. Veliki blagdan može biti i kad sjediš u mraku sobe, kad gledaš kroz prozor i misliš na nešto lijepo.“

Vaša školska knjižničarka

Na poziv Humanitarne udruge “Beskrajna milost”, a posredstvom gospođe Snježane Leštek (majke učenika 4. razreda, Martina Lešteka), pridružili smo se zajedničkom darivanju djece u poplavama nastradalim područjima Hrvatske (Gunja i okolna mjesta) u predstojećim blagdanskim danima.

Akciji su se odazvali svi učenici područne i matične škole te sakupili pune vreće slatkiša i grickalica za djecu u Gunji i okolnim mjestima. Učenici su bili pozvani da donesu jednu čokoladu ili jedne bombone ili jedne grickalice (smoki, štapići, čips...), a naši empatični učenici nosili su mahom pune vrećice slatkiša. Svaki razred je sve ono što su prikupili stavili u jednu vreću na koju su napisali lijepe poruke i čestitke za Božić.

Akcija je trajala od 1. do 5. prosinca i sudeći po rezultatima (u što se i sami možete uvjeriti na fotografijama), možemo reći da je i više nego uspjela. Humanitarna udruga “Beskrajna milost” dodijelila je učenicima naše škole lijepu zahvalnicu kao uspomenu na uspješnu akciju. Učenici naše škole još jednom su pokazali da mogu i znaju “činiti mala djela, ali s velikim srcem”, baš kao što su i napisali učenici 2.a razreda na svojoj vreći.

Hvala svima koji su se uključili u ovu akciju, a posebno zahvaljujemo mami Snježani Leštek koja nas je povezala s navedenom udrugom i koja je dostavila prikupljene pakete u Zagreb.

Anita Šalec

U petak 5. 12. 2014. učenici 3. b imali su radionicu zajedno sa roditeljima. Na radionici smo izrađivali nakit i okitili bor. Jedna grupa starijih učenika i aktivnih članica DND-a izrađivale su ukrase i čestitke za Božićni sajam koji će se održati 13. 12. 2014. u prostorima Oro tržnice. Radionica je u sklopu projekta Djeca djeci. Za prikupljeni novac kupit će se slatkiši za djecu školskog i predškolskog uzrasta koje će im podijeliti MALI DJEDICE MRAZOVI .

Anica Šuk

ZAVRŠETAK PROJEKTA „Među nama… tolerancija“
OBILJEŽAVANJEM DANA TOLERANCIJE

U petak, 14.11.2014., na ulaznim vratima naše škole, bio je postavljen veliki plakat na kojem je pisalo:

Danas obilježavamo Dan tolerancije i svi ćemo oko vrata nositi „ogrlicu tolerancije-cvjetić“.

Zašto?

ZATO JER ŽELIMO ŠKOLU BEZ RUGANJA, VRIJEĐANJA, TLAČENJA, ETIKETIRANJA, TUČNJAVE, NASILJA…

ŽELIMO ŠKOLU KOJA ĆE BITI UGODNO MJESTO ZA SVE!!!

I zaista. Svi učenici matične i područne škole, kao i svi mi, djelatnici škole, nosili smo oko vrata „ogrlicu tolerancije“, a u glavi misao „želimo da se u našoj školi svaki učenik dobro osjeća“. Tim simboličkim činom završio je, ujedno, i naš školski projekt „Među nama… tolerancija“. više ...

Defektolog-stručni suradnik: Anita Šalec

Pobjednica ovogodišnjeg Nacionalnog kviza za poticanje čitanja Ljubav za početnike za našu školu je učenica 5.c Paula Kranjc.

Bravo, Paula! Čestitamo!

Našu Paulu školska knjižnica je nagradila zanimljivom enciklopedijom. Vjerujem da će ju Paula koristiti u svom radu, učenju i slobodnom vremenu.

Isplati se čitati, zar ne?

Vaša školska knjižničarka

Bliže se blagdani, kojima se posebno veselimo. Kako naša školska Zadruga organizira prodajne sajmove, roditelji i učenici 1. c odlučili su dati svoj doprinos u zaradi Zadruge.

19. 11. održali smo radionicu izrade adventskih vjenčića i čestitki. Okupio se velik broj mama i teta, koje su bile vrijedne i vrlo kreativne. Izradile su ukupno 26 vjenčića, dok su đaci prvaci marljivo izrađivali čestitke od kolaža. Radionica je trajala tri školska sata, pa ni rezultat nije izostao. Imali smo sreće što nam se u razredu našla majka cvjećarka, koja je znala odrediti cijene naših vjenčića. Uzevši u obzir materijal i samo sitnu zaradu za ruke, vjenčići će biti skoro pa upola jeftiniji od onih u cvjećarnicama našeg mjesta, dok po kvaliteti i ljepoti neće zaostajati za njima. Nadamo se da će se naći na stolovima naših Oroslavčana u vrijeme Adventa.

Ovakva druženja s humanitarnim karakterom čine nas sretnima i ispunjenima. Mi smo se, naravno, počastili slatkišima i sokovima, a najveća radost bila je što smo kvalitetno proveli vrijeme u druženju.

Našoj Zadruzi želimo uspješnu prodaju, a svima ostalima da vrijeme Adventa provedu u miru, čineći dobro i misleći pozitivno.

Sve najbolje žele vam učenici, roditelji i učiteljica 1. c.

Snježana Sitarić-Knezić

U Mjesecu hrvatske knjige pozvala sam naše đake prvake u školsku knjižnicu. Zajedno sa svojim učiteljicama veselo su odškrinuli vrata knjižnice i zavirili što ima novo! Bili su jako znatiželjni, ali i poslušni i strpljivi dok sam ih upoznavala sa knjižnicom i pravilima posudbe. Za nagradu ispričala sam im hrvatsku narodu bajku „Kraljeva kći“. Djevojčicama se najviše dopala kraljevna, a dječacima zmaj sa sedam glava! Djeca vole bajke, a vole i crtati. Neki su nacrtali zmaja, a neki našu malu knjižnicu. Njihovi radovi sada krase pano naše knjižnice. Posebno su me iznenadili kada su zatražili straničnike knjiga. Naučili su da knjige ne vole „magareće uši“. „Mali i Veliki knjižničari“ napravili su dovoljno straničnika za sve!

U dobrom društvu nastavni sat je brzo završio. S knjigom u ruci naši novi članovi obećali su doći opet sutra, i prekosutra, i svaki dan!

Vaša školska knjižničarka

Dok su „Mali knjižničari“ čitali knjige po izboru, „Veliki knjižničari“ su imali veliki zadatak. Trebali su pročitati četiri knjige najpoznatijih hrvatskih pjesnika da bi sudjelovali u Nacionalnom kvizu za poticanje čitanja koji se provodi u školskim knjižnicama naše zemlje, a i šire. Naziv ovogodišnjeg kviza je Ljubav za početnike prema istoimenoj zbirci pjesama Zvonimira Baloga. Osim Balogovih pjesama knjižničari su čitali pjesme Luke Paljetka, Dobriše Cesarića i Dragutina Tadijanovića. Kviz su rješavali on-line u školskoj knjižnici i sada čekamo (i knjižničarka je nestrpljiva) rezultate! I pobjednika za našu školu! I nagradu!

Vaša školska knjižničarka

Stavljaju li se knjige na police bilo kako, bilo kojim redom ili prema određenim pravilima? Kroz razgovor s knjižničarkom, naši petaši, zaključili su da su knjige na policama stavljene na određeni način – hrbtom prema van i određenim redoslijedom – prema skupinama, a unutar svake skupine prema abecedi, prema prezimenu autora i naslovu knjige. Zatim su detaljnije proučavali signaturu, njezinu službu i određivali signaturu pojedinih naslova. Najzanimljivije je bilo traženje knjiga i stavljanje knjiga na police, pazeći da budu u dobrom redoslijedu. Petaši su precizno obavili svoje zadatke i pokazali da se znaju snalaziti u svijetu školske knjižnice.

Postoji li jednostavniji način traženja knjiga od pretraživanja svih knjiga na policama? Na to pitanje uspješno su odgovorili naši osmaši. Uz pomoć knjižničarke, i samostalno, pretraživali su knjige u školskoj knjižnici pomoću Univerzalne decimalne klasifikacije kojom se klasificiraju znanstveno-popularna i stručna djela. Istražili su što nudi računalno i kataloško pretraživanje, što je to kataložni opis i što sve mora imati abecedni katalog.

S obzirom da su petaši i osmaši „probudili“ svoj istraživački duh, nadam se da će im vještina pretraživanja pomoći u pronalaženju informacija za potrebnih za problemsku-istraživačku nastavu, odnosno za svakodnevno i cjeloživotno učenje.

Vaša školska knjižničarka

Predstava „Preko grma, preko trna“ meni osobno je bila jako smiješna i jako zanimljiva. Glumilo je dvoje glumaca više uloga. Bili su savršeni te su odlično odradili svoj posao. Glumica je bila smiješna i odlično je glumila. Publika je bila jako susretljiva, što su i glumci očekivali, pogotovo da publika surađuje s njima. Čak su s publikom komunicirali. Primjer: glumica koja je glumila vilu je primila curicu po imenu Dora za ruku i premjestila ju je da sjedi desno od stolice na kojoj je ona sjedila. Sve sam to vidio jer sam sjedio kraj nje. Vidjelo se da su glumci htjeli nasmijati publiku te su to i učinili. Meni je predstava bila savršena, eto to je sve o predstavi, bilo je prekul.

Luka Antolković, 6.c

Mi, 3.b, slavili smo Mjesec knjige. Mjesec knjiga traje od 15.10. do 15.11. Svaki dan nam je dolazila knjižničarka (učiteljica Valentina). Čitala nam je priče: Darujte slikovnice, Bezobrazno sunce, Minus iz vladanja, Nova torba, Dečki su za pet i Proljetne suze. To su priče iz zbirke „Mali Jan ima plan“ od poznate spisateljice Sanje Polak.

Paula, 3.b

Bila je srijeda. Treći sat učiteljica je rekla da pospremimo knjige. Nakon što smo ih spremili nastala je tišina. Pitali smo se što je sada? Učiteljica nam je odgovorila da nam ovaj sat dolazi jedan poseban gost. Štoo??? Zar će nam moj tata opet doći pričati priče? Odjednom je netko pokucao na vrata... Zamislite tko je to bio! Naša knjižničarka Valentina! Dok nas je učiteljica smirivala knjižničarka je na ploču napisala „Mjesec hrvatske knjige“. Tada nam je knjižničarka objasnila da ćemo se za Mjesec hrvatske knjige družiti svaki treći sat. Svaki dan će doći kod nas i čitati nam priču iz zbirke priča „Mali Jan ima plan“. Nakon svake priče nas je ispitivala da vidi jesmo li je slušali. Onaj koji je sljedeći dan pogodio naslov prethodne priče na jedan bi plakat napisao taj naslov. Taj plakat smo stavili na pano. Za jednu priču trebali smo osmisliti poruku. Zadnji dan smo prvi sat išli u knjižnicu. Tamo smo čuli zadnju priču. Zatim je svatko ilustrirao određeni dio priče. Okušali smo se u pričanju priče od početka do kraja i obrnuto. Učiteljica i knjižničarka su nas pohvalile. Tako je treći be obilježio Mjesec hrvatske knjige. Prekrasno!

Leda Varžić, 3.b

U sklopu Nacionalne obrazovne kampanje 8. tjedna cjeloživotnog učenja koji se ove godine održavao od 29. rujna do 5. listopada 2014. godine, Otvoreno učilište Oroslavje u suradnji s Osnovnom školom Oroslavje organiziralo je edukativne predstave za djecu predškolske i školske dobi. Predstave u Domu kulture Oroslavje izveo je Teatar Tirena iz Zagreba. Ulaznice su se naplaćivale u iznosu od 5, 00 kuna.

Predstava „Avanture Vrećka i Smećka“ prikazana je djeci Dječjeg vrtića „Cvrkutić“ i „Šlapica“ te učenicima razredne nastave naše škole.

Predstavu „Preko grma, preko trna…“ su pogledali učenici petih i šestih razreda, a predstava „Bijeg nije rješenje“ prikazana je učenicima sedmih i osmih razreda naše škole. Predstava je oduševila i publiku i nas, učitelje.

Nakon predstave djelatnica PU Donja Stubica održala je predavanje o prevenciji ovisnosti. Učenici su pokazali veliko zanimanje za predavanje i aktivno su se uključili u razgovor s policijskom djelatnicom, što nam dokazuje da edukacije o ponašanju mladih, rizicima kojima su izloženu i roditeljskoj odgovornosti nikad dosta! Ne zaboravimo - kazlišne predstave mladima nude ugodno provođenje slobodnog vremena, ali i ukazuju na socijalni kontekst života, nude rješenja, odgajaju.

Vaša školska knjižničarka

Dojmovi učenika o predstavama:

„Predstava o odlaganju otpada nam je bila korisna i zanimljiva.“ (2.r)

„Vrećko i Smećko“ su nam bili prelagani. Mi smo već veliki!“ (Dora, 3.r)

„Meni je bila najbolja priča o buri.“ (Patrik, 5.r)

„Predstava je bila super! Svidjelo mi se što je djevojka željela otići u svijet i što je glumica bila među nama.“ (Maša i Erika, 6.r)

„Predstava koju smo gledali mi se jako svidjela. Bila je poučna i namijenjena našem uzrastu. Sa svim tim problemima susrećemo se svaki dan. Smatram da bi sve generacije trebali pogledati tu predstavu i prisustvovati predavanju o prevenciji ovisnosti. Puno toga smo naučili.“ (Viktoria, 8.r)

We interviewed our English teacher Maja on the National Teacher`s Day which is on the 5th October. We asked her some questions about her job and her personal life:

We: Hello!

Teacher: Hi! J

We: How are you today?

Teacher: I`m great, thanks.

We: We would like to ask you a few questions.

Teacher: OK, I`ll try to answer them.

We: When were you born?

Teacher: May 15th, 1985

We: Where did you go to school?

Teacher: First four years to Poznanovec, from 5th to 8th grade to Bedekovčina, after that I went to gymnasium in Zabok and university in Zagreb.

We: Where do you come from?

Teacher: I live in Poznanovec.

We: Do you like your job?

Teacher: Yes, very much… but some days can be really exhausting.

We: Do you think it’s a hard work?

Teacher: Yes, it is.

We: What do you do when some children disturb your classes and your work?

Teacher: I try to calm them down, but sometimes it is impossible and then I take a minute to just breath… J

We: What is the name of the first school you started working in?

Teacher: It was this school in Oroslavje.

We: Do you sometimes wish if you were doing something else in your life?

Teacher: You mean my job, no, not really, the only other thing I could work with would be something connected to medicine, maybe.

We: Do you find your job exhausting?

Teacher: Sometimes, but most of the time I enjoy doing it.

We: Do you have any children? If you do, what are their names?

Teacher: Yes, I have a baby boy. His name is Matija and he is 16 months old.

We: Have you ever visited England, America or other countries where people speak English?

Teacher: Not England or America, but I was in many countries in Europe (where English is not official language) where I was able to speak English with other people.

We: What is your favourite place and where is it?

Teacher: I would really like to visit Ireland some day, I am not sure why, but there is something that calls me there. I think it is very interesting country and I would like to meet some local people and try their local food, see those green fields… and so on. I would like to go there some day.

We: Thank you for your time.

Reporters: Maša Ciglenečki 6.c, Leonarda Sirovec 6.c and Luka Antolković 6.c

U ŠKOLI SMO OBILJEŽILI DAN ŽIVOTINJA. CRTALI SMO I PRIČALI SMO PRIČE O ŽIVOTINJAMA. BILO NAM JE JAKO LIJEPO. ŽIVOTINJE SU DOBRE I MORAMO SE BRINUTI O NJIMA.

ANTONIJA JAGEČIĆ, 1.c

Naša Područna škola Krušljevo Selo proslavila je 3. listopada 2014. godine 110 godina svoga postojanja. Proslava bi se u jednoj rečenici mogla opisati kao „intimna, emotivna, mala i slatka“, baš kao što je i naša područna škola. Emocije su ispunile prostor u potpunosti, a domaći „štih“ koji je dominirao i u umjetničkom dijelu programa i u uređenju prostora, obojio je cijelu priču neopisivom toplinom i dragošću. Kada se dogodi takva čarolija trenutka, onda je to sasvim vidljivo na licima svih prisutnih.

Proslava je započela svetom misom u kapeli sv. Petra u Krušljevom Selu baš kao i prije 110 godina. Već na misnom slavlju kojeg su vodili mons. Zlatko Koren, čuvar svetišta Majke Božje Bistričke, i domaći župnik Drago Bosnar, prostor male kapele preplavila je istodobno atmosfera dostojanstva i miline. Prisutne je posebno dojmila molitva prilikom prinosa darova na oltar koju je čitala naša učiteljica Mira Šturlan, a kada se spominju posebnosti, ne može se izbjeći kvartet ŽMIK.

Prigodni program nastavio se u prostorijama Područne škole Krušljevo Selo, kojeg su pripremile učiteljice Vesnica Kantoci, Vesna Grabušić i domaćica Mira Šturlan sa svojim učenicima. Program je zaista bio sadržajan i dojmljiv. Prisutnima se obratila ravnateljica škole - gospođa Sanja Šakoronja, gradonačelnik - gospodin Ivan Tuđa te zamjenica župana KZŽ - gospođa Jasna Petek koja je istaknula intimnost trenutka i važnost postojanja područnih škola za koje se moramo boriti.

Povijest male područne škole prikazana je zanimljivom izložbom koju su postavile naše učiteljice Andrijana Tomić i Blaženka Babić.

Nakon prigodnog programa svi prisutni pozvani su na svečani ručak kojeg su uveličali kolači naših mama i vino naših tata, a za dobru atmosferu u neslužbenom dijelu druženja pobrinuo se sastav Masne žice.

Mogli bismo završiti riječima ravnateljice koja je u svom govoru zahvalila svima koji su na bilo koji način pomogli i pridonijeli ovoj proslavi, a posebna zahvala učiteljici Miri Šturlan koja se u maniri prave domaćice pobrinula da svaki detalj cjelokupnog događanja dovede do savršenstva. Puno joj hvala na tome.

I veliko hvala našim kuharicama Vesni i Petri, kuharu Nenadu i domaru Kruni koji su uredili prostor proslave i pobrinuli se da nitko ne ostane gladan i žedan.

„I ak' je već prešle 110 let, naša škola još živi i ostala bu tu – vu Krušljevom Selu na bregu - i v našem srcu zanavek.“

Anita Šalec i Valentina Mokrovčak

Dana 26. rujna obilježili smo Europski dan jezika čija je poslovica: KOLIKO JEZIKA GOVORIŠ, TOLIKO LJUDI VRIJEDIŠ! Proučavali smo i kako se kaže pas na različitim jezicima. Toga dana smo se lijepo zabavili i naučili smo nešto o drugim jezicima koji postoje u Europi.

Lana Zrinski, Leona Horvatin 4.b

Do you know that there are 24 official languages in Europe? Our students in 4th grade learned this on 26th September , which is marked throught the European union. We spoke about different languages and why is important to learn foreign languages. We learned how to say PAS (dog) in some of the languages.

I ove godine smo 10. rujna proslavili Hrvatski olimpijski dan, dan kad je 1991. godine u Zagrebu osnovan Hrvatski olimpijski odbor kao najviša sportska organizacija u Hrvatskoj. Svrha proslave ovog dana je promocija sporta i olimpizma, etičko - moralnih načela, fair-play i zdravog načina života.

Već tradicionalno na taj dan gotovo svi smo obukli bijele majice i sudjelovali na sportskim natjecanjima.

Učenici od drugog do četvrtog razreda odigrali su međurazredna natjecanja u graničaru, a učenici prvih razreda razne štafetne igre. Odigrane su utakmice u rukometu između reprezentacija sedmih i osmih razreda, te reprezentacije šestog c protiv ostalih petih i šestih razreda u ženskoj i muškoj konkurenciji . Nogomet su igrali samo učenici i to osmaši protiv sedmaša i petaši protiv šestaša.  Ozračje je bilo pravo sportsko, a u prvom planu nije bio rezultat već sportsko upoznavanje, druženje, igra i zabava.

Prigodni pano napravila je naša knjižničarka Valentina.

Zahvaljujemo svima koji su na bilo koji način doprinijeli ovoj manifestaciji.

Marinko Banožić, prof.

Svake godine u mjesecu rujnu Europa priređuje manifestaciju pod nazivom Dani europske baštine. Cilj manifestacije je predstavljanje i zaštita bogatog kulturnog nasljeđa koja su nam ostavili preci. Ideja obilježavanja rođena je u Španjolskoj 3. listopada 1985. godine, a od 1995. godine obilježava se u Hrvatskoj. Ove godine Dani europske baštine započinju 18.9. i traju do 12.10. 2014. U Zagrebu, Osijeku, Vukovaru, Varaždinu i Sisku organiziraju se izložbe, predavanja i okrugli stolovi posvećeni kulturnim vrednotama.

Prognoze kažu da će ovaj vikend (27.-28.9.) biti sunčan zato preporučamo odlazak u grad Zagreb i posjet zagrebačkim muzejima. Ulaznice su besplatne sljedeće muzeje: Muzej grada Zagreba, Tehnički muzej, Muzej Mimara, Hrvatski školsku muzej, Etnografski muzej, Hrvatski prirodoslovni muzej, Muzej suvremene umjetnosti, Muzej za umjetnost i obrt.

Želite li vidjeti što su nam Rimljani ostavili u nasljeđe, posjetite arheološki park Andautoniju u Ščitarjevu i proučite dijelove rimskog grada koji je od 1. do 4. stoljeća bio urbano središte prostora u kojem se nalazi Zagreb.

Lijepo se provedite i sudjelujte u očuvanju naših kulturnih vrednota.

Andreja, Nika i Erika

Počela je nova školska godina! S radošću smo krenuli u nove pobjede i izazove koji nas pritom očekuju. Nama još jedna godina u nizu, ali za đake prvake prvi dan škole predstavlja nešto novo, neistraženo, uzbudljivo.

Zato smo im u znak dobrodošlice priredili malu priredbu.

Na samom početku pozdravila ih je naša ravnateljica Sanja Šakoronja te svim đacima pa tako i prvašićima, zaželjela uspješnu školsku godinu, a željama se pridružio i gradonačelnik Ivan Tuđa. Voditelji priredbe, Pavao Hren i Kristina Čajko, učenici 4. c razreda, nastavili su redati dobre želje i savjete prvašićima te ih uveli u točke koji su priredili učenici 4.a, b i c razreda sa svojim učiteljicama Marijom Japec, Ksenijom Pušćenik i Suzanom Sadaić.

Đaci prvaci su zaista strpljivo i sa zanimanjem pratili cijelu priredbu, a na kraju su dočekali i svoje nove učiteljice, Renatu Posavec, Melitu Peternel i Snježanu Sitarić-Knezić, s kojima su se uputili u svoje nove učionice. Što su tamo radili, ispričat će nam oni sami, neki drugi put, ali sigurna sam da će dugo pamtiti svoj prvi ulazak u školu i školske klupe!

Čitanje u obitelji, prezentaciju učeničkih radova i evaluaciju uspješnosti provedbe projekta završili smo u lipnju ove godine.

Mišljenje roditelja, učenika i preporuke za poboljšanje projekta istražila sam putem anketa. I roditelji i učenici ispunili su anketne listiće, a njihove rezultate proslijedila sam voditeljici projekta na razini Hrvatske.

Evo nekih dojmova i ideja roditelja:

* Roditelji su projekt ocijenili ocjenom odličan!

* Ozračje koje je vladalo tijekom zajedničkog čitanja roditelji su opisali jedno riječju: veselo, ugodno, zabavno, pozitivno. Osjećali su se oduševljeno, sretno, uzbuđeno, mirno i povezano s djetetom.

* Odraslim članovima obitelji najviše se svidio naslov knjige i „Kako pomoći klincima da si sami pomognu“ i „Povezani s djetetom“.

* Roditelji smatraju da bi se ovakav projekt trebao provoditi svake godine s trećim razredima, a izrazili su želju za pomaganjem knjižničarki u prikupljanu donacija za projekt o čitanju.

* Smatraju ovaj projekt korisnim jer povećava navike čitanja kod djece i ljubavi prema knjigama.

* Istaknuli su i promjene koje će se dogoditi u njihovoj obitelji zahvaljujući projektu: više će poticati dijete na čitanje, više će čitati djetetu na glas, više će razgovarati s djetetom o pročitanome, više će i sami čitati, i uvest će barem jednu večer u tjednu za zajedničko druženje i čitanje.

* Sugestije, prijedlozi i primjedbe za provedbu ovog i sličnog projekta:

1. „Ideja je odlična, pa tako i sam projekt, ali smatram da je vremenski rok prekratak, budući da želimo pročitati sve knjige pa predlažem da se projekt provodi svake godine.“

2. „Hvala Vam na Vašem trudu! Hvala Vam za ovaj projekt!“

3. „Nastojati u medijima (radio, TV) više prezentirati i afirmirati ove hvalevrijedne projekte, a ne da nam djeca odrastu uz različite IN Magazine i Big Brothere koje nam nudi jeftina televizijska zabava komercijalnih TV kuća.“

4. „Ovaj projekt je sjajan. Moji ukućani su bili oduševljeni. Idealno za zimsko razdoblje. Prijedlog: odabrati nekoliko zanimljivih naslova, primjerenih njihovoj dobi te ih motivirati da čitaju kroz praznike, a za nagradu osloboditi ih jednog obaveznog naslova lektire. Najmrskije im je čitati ono što moraju.“

5. „Bilo bi odlično da i sljedeće godine ponovno dobijemo ruksak u obitelj! Ponekad i nas roditelje treba podsjetiti na vrijednost knjige i zajedničkog čitanja jer nam je vrlo teško naći slobodnog vremena. Škola je ta koja nas ne smije na to prestati podsjećati.“

A što o projektu misle učenici?

- Učenici su projekt ocijenili ocjenom odličan!

- Učenici više vole čitati u slobodno vrijeme i po vlastitom izboru!

- Najviše vole čitati stripove!

- Zadovoljni su izborom knjiga u ruksaku, ali žele više stripova i enciklopedija.

- U projektu najviše im se svidjelo zajedničko čitanje u obitelji.

- Nakon projekta učenici više čitaju i više razgovaraju o knjigama.

- Svi bi ponovno posudili i čitali knjige iz ruksaka.

S projektom nastavljamo i ove školske godine jer „…od dobrih misli i knjiga gradimo svjetove, s rečenicama putujemo čudesnim ljepotama, otkrivamo sebe u svemu. Knjige nas miluju, tješe, uče, čuvaju, odgajaju i nasmijavaju.“

Vaša školska knjižničarka