"S KNJIGOM U RUCI"


2. polugodište

Znamo da naša područna škola nema svoju knjižnicu. Zato često posjećujem đake i donosim im nove knjige i nove priče. Ovaj put sa sobom sam ponijela Pauka Praška. Prvašićima se jako svidio Pauk Praško i odlučili su mu pomoći. Smislili su i nacrtali nova mjesta gdje bi pauk u miru ispleo svoju mrežu, a da ga nitko ne uznemirava. Pogotovo ne šišteći tornado. Znate li što je to šišteći tornado? Ako ne, dođite u školsku knjižnicu i pročitajte priču o Pauku Prašku.

I mali podsjetnik: ako ste zagubili svoj straničnik, ili ga nemate, potražite ga u školskoj knjižnici. „Mali i Veliki knjižničari“ izradili su ih dovoljno za vas. Straničnici čuvaju knjige. A knjige vole da ih se čuva. Naučili su to i naši prvašići i obećali da će koristiti straničnike tijekom čitanja .

Vaša školska knjižničarka
1. polugodište

I naši „cekači“ završili su obiteljsko čitanje koje ujedinjuje čitanje iz užitka i informacijsko čitanje. Učenički dojmovi o pročitanome nalaze se na panou školske knjižnice. Pročitajte što su sve zabilježili tijekom čitanja u obitelji, što su novo naučili, kako su se osjećali, koju knjigu preporučuju. Sada slijedi završna faza Projekta - anketiranje učenika i roditelja o projektu. Njihova mišljenja su nam jako važna kako bismo ovakve i slične projekte proveli što kvalitetnije.

Knjige iz ruksaka upisane su u fond školske knjižnice i nestrpljivo čekaju da ih uzmete u ruke, prolistate i pročitate.

Zahvaljujem svim učenicima i roditeljima što su pažljivo
i oprezno razgledavali i listali knjige, čuvali ih i pazili!

Vaša školska knjižničarka

Zadaća svakog knjižničara je popularizirati knjigu i čitanje! Zato često pozivam učenike na čitanje i druženje u knjižnicu.

Danas sam pozvala trećaše. Istraživali smo koji put mora prijeći knjiga od autora do nas - čitatelja. Svaki učenik si je odabrao jednu knjigu s police koja ima oznaku D (dječja knjiga). Razgovarali smo o knjizi i njezinom fizičkom izgledu (korice, listovi, slike, količina teksta na pojedinim stranicama). Zadržali smo se na dvjema debelim stranicama koje „omataju“ knjigu. Korice štite tanke listove od savijanja, one su poput zaštitnog omotača, često su šarene i uljepšavaju knjigu. Kratko smo porazgovarali o ekologiji, važnosti čuvanja knjiga i recikliranja papira. Imenovali smo osobe važne za nastanak (autor, ilustrator, prevoditelj) i prepoznavali dijelove knjige (naslovnica, sadržaj, bilješka o piscu). Pošto su učenici uspješno pronašli podatke na knjizi slijedila je nagrada! Čitanje! Vjerovali ili ne – učenici su se tome jako razveselili.

Učenicima trećeg a pročitala sam bajku braće Grimm Bremenski gradski svirači. Nakon čitanja učenici su prepričavali bajku, i to unatrag! Odlična vježba za razvijanje koncentracije i pamćenja.

Učenici trećeg b i c razreda željeli su čuti nešto modernije i novo. Njima sam pročitala jednu priču Zvonimira Baloga iz zbirke Bonton. Priča govori o blagdanima i darivanju. Ima lijepu poruku.

„Malo je onih koji na blagdan odluče, na primjer, pročitati neku knjigu. A dobra knjiga može biti kudikamo veći blagdan. Veliki blagdan može biti i razgovor prijateljem. I šetnja parkom. Veliki blagdan može biti i kad sjediš u mraku sobe, kad gledaš kroz prozor i misliš na nešto lijepo.“

Vaša školska knjižničarka

Pobjednica ovogodišnjeg Nacionalnog kviza za poticanje čitanja Ljubav za početnike za našu školu je učenica 5.c Paula Kranjc.

Bravo, Paula! Čestitamo!

Našu Paulu školska knjižnica je nagradila zanimljivom enciklopedijom. Vjerujem da će ju Paula koristiti u svom radu, učenju i slobodnom vremenu.

Isplati se čitati, zar ne?

Vaša školska knjižničarka

U Mjesecu hrvatske knjige pozvala sam naše đake prvake u školsku knjižnicu. Zajedno sa svojim učiteljicama veselo su odškrinuli vrata knjižnice i zavirili što ima novo! Bili su jako znatiželjni, ali i poslušni i strpljivi dok sam ih upoznavala sa knjižnicom i pravilima posudbe. Za nagradu ispričala sam im hrvatsku narodu bajku „Kraljeva kći“. Djevojčicama se najviše dopala kraljevna, a dječacima zmaj sa sedam glava! Djeca vole bajke, a vole i crtati. Neki su nacrtali zmaja, a neki našu malu knjižnicu. Njihovi radovi sada krase pano naše knjižnice. Posebno su me iznenadili kada su zatražili straničnike knjiga. Naučili su da knjige ne vole „magareće uši“. „Mali i Veliki knjižničari“ napravili su dovoljno straničnika za sve!

U dobrom društvu nastavni sat je brzo završio. S knjigom u ruci naši novi članovi obećali su doći opet sutra, i prekosutra, i svaki dan!

Vaša školska knjižničarka

Dok su „Mali knjižničari“ čitali knjige po izboru, „Veliki knjižničari“ su imali veliki zadatak. Trebali su pročitati četiri knjige najpoznatijih hrvatskih pjesnika da bi sudjelovali u Nacionalnom kvizu za poticanje čitanja koji se provodi u školskim knjižnicama naše zemlje, a i šire. Naziv ovogodišnjeg kviza je Ljubav za početnike prema istoimenoj zbirci pjesama Zvonimira Baloga. Osim Balogovih pjesama knjižničari su čitali pjesme Luke Paljetka, Dobriše Cesarića i Dragutina Tadijanovića. Kviz su rješavali on-line u školskoj knjižnici i sada čekamo (i knjižničarka je nestrpljiva) rezultate! I pobjednika za našu školu! I nagradu!

Vaša školska knjižničarka

Stavljaju li se knjige na police bilo kako, bilo kojim redom ili prema određenim pravilima? Kroz razgovor s knjižničarkom, naši petaši, zaključili su da su knjige na policama stavljene na određeni način – hrbtom prema van i određenim redoslijedom – prema skupinama, a unutar svake skupine prema abecedi, prema prezimenu autora i naslovu knjige. Zatim su detaljnije proučavali signaturu, njezinu službu i određivali signaturu pojedinih naslova. Najzanimljivije je bilo traženje knjiga i stavljanje knjiga na police, pazeći da budu u dobrom redoslijedu. Petaši su precizno obavili svoje zadatke i pokazali da se znaju snalaziti u svijetu školske knjižnice.

Postoji li jednostavniji način traženja knjiga od pretraživanja svih knjiga na policama? Na to pitanje uspješno su odgovorili naši osmaši. Uz pomoć knjižničarke, i samostalno, pretraživali su knjige u školskoj knjižnici pomoću Univerzalne decimalne klasifikacije kojom se klasificiraju znanstveno-popularna i stručna djela. Istražili su što nudi računalno i kataloško pretraživanje, što je to kataložni opis i što sve mora imati abecedni katalog.

S obzirom da su petaši i osmaši „probudili“ svoj istraživački duh, nadam se da će im vještina pretraživanja pomoći u pronalaženju informacija za potrebnih za problemsku-istraživačku nastavu, odnosno za svakodnevno i cjeloživotno učenje.

Vaša školska knjižničarka

Čitanje u obitelji, prezentaciju učeničkih radova i evaluaciju uspješnosti provedbe projekta završili smo u lipnju ove godine.

Mišljenje roditelja, učenika i preporuke za poboljšanje projekta istražila sam putem anketa. I roditelji i učenici ispunili su anketne listiće, a njihove rezultate proslijedila sam voditeljici projekta na razini Hrvatske.

Evo nekih dojmova i ideja roditelja:

* Roditelji su projekt ocijenili ocjenom odličan!

* Ozračje koje je vladalo tijekom zajedničkog čitanja roditelji su opisali jedno riječju: veselo, ugodno, zabavno, pozitivno. Osjećali su se oduševljeno, sretno, uzbuđeno, mirno i povezano s djetetom.

* Odraslim članovima obitelji najviše se svidio naslov knjige i „Kako pomoći klincima da si sami pomognu“ i „Povezani s djetetom“.

* Roditelji smatraju da bi se ovakav projekt trebao provoditi svake godine s trećim razredima, a izrazili su želju za pomaganjem knjižničarki u prikupljanu donacija za projekt o čitanju.

* Smatraju ovaj projekt korisnim jer povećava navike čitanja kod djece i ljubavi prema knjigama.

* Istaknuli su i promjene koje će se dogoditi u njihovoj obitelji zahvaljujući projektu: više će poticati dijete na čitanje, više će čitati djetetu na glas, više će razgovarati s djetetom o pročitanome, više će i sami čitati, i uvest će barem jednu večer u tjednu za zajedničko druženje i čitanje.

* Sugestije, prijedlozi i primjedbe za provedbu ovog i sličnog projekta:

1. „Ideja je odlična, pa tako i sam projekt, ali smatram da je vremenski rok prekratak, budući da želimo pročitati sve knjige pa predlažem da se projekt provodi svake godine.“

2. „Hvala Vam na Vašem trudu! Hvala Vam za ovaj projekt!“

3. „Nastojati u medijima (radio, TV) više prezentirati i afirmirati ove hvalevrijedne projekte, a ne da nam djeca odrastu uz različite IN Magazine i Big Brothere koje nam nudi jeftina televizijska zabava komercijalnih TV kuća.“

4. „Ovaj projekt je sjajan. Moji ukućani su bili oduševljeni. Idealno za zimsko razdoblje. Prijedlog: odabrati nekoliko zanimljivih naslova, primjerenih njihovoj dobi te ih motivirati da čitaju kroz praznike, a za nagradu osloboditi ih jednog obaveznog naslova lektire. Najmrskije im je čitati ono što moraju.“

5. „Bilo bi odlično da i sljedeće godine ponovno dobijemo ruksak u obitelj! Ponekad i nas roditelje treba podsjetiti na vrijednost knjige i zajedničkog čitanja jer nam je vrlo teško naći slobodnog vremena. Škola je ta koja nas ne smije na to prestati podsjećati.“

A što o projektu misle učenici?

- Učenici su projekt ocijenili ocjenom odličan!

- Učenici više vole čitati u slobodno vrijeme i po vlastitom izboru!

- Najviše vole čitati stripove!

- Zadovoljni su izborom knjiga u ruksaku, ali žele više stripova i enciklopedija.

- U projektu najviše im se svidjelo zajedničko čitanje u obitelji.

- Nakon projekta učenici više čitaju i više razgovaraju o knjigama.

- Svi bi ponovno posudili i čitali knjige iz ruksaka.

S projektom nastavljamo i ove školske godine jer „…od dobrih misli i knjiga gradimo svjetove, s rečenicama putujemo čudesnim ljepotama, otkrivamo sebe u svemu. Knjige nas miluju, tješe, uče, čuvaju, odgajaju i nasmijavaju.“

Vaša školska knjižničarka